ניהול רשתות חברתיות

תוכן עניינים

חדשות לבקרים אנו נתקלים בשאלות לגבי ניהול רשתות חברתיות כאלו ואחרות, כמו כל דבר בחיים אין תשובה ברורה ומובהקת היכולה לתת מענה לכל העסקים יחד.

כל מקרה חייב להיבחן לגופו מבחינת עלות תועלת וערכים מוספים היה וישנם כאלו, בראשית הדברים חשוב לציין כי לא כל עסק/חברה צריך להקים עמוד מותג שכן עולם הרשתות החברתיות אינו מיועד לכל עסק (להבדיל מקידום אתרים אורגני).

חשוב לזכור כי עולם הרשתות החברתיות הוקם מתוך מחשבה על הגולשים ולא על עסקים, נכון שבהמשך הדרך פייסבוק, יוטיוב ורשתות אחרות תרגמו אותנו"הגולשים" לכסף אך זה ברור ומובן מאליו.

מה שלא ברור היא הריצה העיוורת לפתיחת עמודי מותג לכל עסק, גם כאשר הדבר פוגע בעסק ובמוניטין שלו!

לסיבור אוזניכם – מהם נתוני הגלישה ברשתות חברתיות?

על מנת לחסוך לכם זמן קריאה אפשר להגיד די בבטחה שקבוצת פייסבוק (הרשת החברתית פייסבוק, מסנג'ר, וואצאפ, אינסטגרם) שולטת (נכון לשנת 2021) בתרבות הגלישה שלנו ברשתות חברתיות (ואחריה קבוצת גוגל כמובן), עם היקף שימוש יומי של 2.36 מיליארד איש (22% מאוכלוסיית העולם כולו), כאשר 65% מהם, ייכנסו להתעדכן בפוסטים בקיר שלהם בפייסוק לפחות פעם אחת ביום!

ומה בישראל?

מעל 6 מיליון ישראלים חברים בפייסבוק – 75% מכלל האוכלוסייה בארץ, כאשר משתמש ממוצע בפייסבוק נכנס לרשת 8 פעמים בכל יום (הרוב באמצעות המובייל באופן לא מפתיע).

  • ממוצע הכניסות היומי עומד על כ-8 פעמים (מכשירים שונים).
  • פוסטים בפייסבוק נצפים למשך יום עד יומיים בממוצע, אך ניתן להמשיך את החשיפה לפרק זמן בלתי מוגבל על ידי פרסום בתשלום בפייסבוק.
  • מבחינת מגדר פייסבוק נשלטת על ידי המין הגברי עם 53% מסך הכניסות אך מבלים פחות זמן בכל סשן ובכללי קוראים פחות תכנים ומשתפים פחות מנשים.. הנשים לא הרחק מאחור עם 47%.

רמת המעורבות של נשים בפייסבוק גבוהה ומעידה באופן ישיר על תרבות "הצריכה" שלנו כגולשים.

כאן גם המספרים עושים שכל שכן תחומים רבים אינם מצליחים להניב הכנסה בפייסבוק אך תחומים אחרים הקשורים למין הנשי מצליחים הרבה יותר.

לראיה, תחומי האסתטיקה, מוצרי טיפוח, ביגוד והנעלה, ניתוחים פלסטיים וריהוט מצליחים להניב הכנסות מפעילות שיווקית בפייסבוק דבר המעיד על מעורבות נשית גבוהה.

 

האם כל עסק חייב להקים עמוד מותג?

לקצרי הסבלנות ביניכם, התשובה היא לא :)

אך כמו כל דבר בחיים צריך לבחון כל מקרה לגופו כאשר יש לקחת בחשבון את האסטרטגייה הנכונה המשלבת בין צורכי העסק לחשיבה השיווקית.

ישנם תחומים להם לא נדרש עמוד מותג או לחילופין נדרש אך אין מי שיקים ויתפעל ולכן עדיף כי לא ייפתח עמוד מותג לעסק שאינו מסוגל לתחזק עמוד בצורה נאותה ורציפה.

נניח ועסק בתחום המתכות יקים עמוד מותג בפייסבוק, האם יש סיכוי שיצליח לעורר עניין ולצרף חברים לשורותיו? האם בכלל יש רלוונטיות לעסק מסוג זה בקרב המסה, שכן הרציונל שלנו אינו מאפשר זאת שכן מה התועלת.

יתרה מכך, עסק שפתח עמוד מותג אך לא מנהל אותו באופן שוטף מותיר "במה" מכובדת למתחרים ולמעיזים להפיץ את משנתם בקרב הקהל שלך זאת מבלי שאתה מודע לכך ופועל בנדון.

תלונה המועלית כפוסט בעמוד המותג שאינו מנוהל באופן שוטף ולכן אינה זוכה לטיפול, יכולה לגרום נזק קשה למוניטין העסק ולגרום לתגובת שרשרת שלילית בקרב הגולשים, זכרו כי לגולש הישראלי יש זיכרון חזק בכל הנוגע לאתרים/חוויות שליליות באינטרנט וטורח רבות לספר זאת מעל עמודי המותג שלו ובקרב חברים וקולגות.

לכן בטרם מקימים עמוד מותג חשוב לבדוק האם יהיה מי שינהל אותו באופן קבוע, האם אותו מנהל מבין את המשמעות העמוקה של הדברים ולא יגרום נזק בתגובותיו?

שאלות אלו ורבות אחרות חייבות לעלות על הפרק ולהיבחן לעומק בטרם עסק/חברה תפתח עמוד מותג ברשתות חברתיות.

ואפרופו שאלות 😄 הנה מספר שאלות שכיחות נוספות, העולות בקרב לקוחותינו בהקשר של ניהול רשתות חברתיות:

רשתות חברתיות כדוגמת פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, וואצאפ וטוויטר חוללו מהפכה ממשית בדרך שבה אנשים בכל רחבי העולם מתקשרים ביניהם.
הן מספקות אפשרות לפנייה מיידית – ליחידם ולקבוצות, מה שמאפשר לאנשים לתקשר אחד עם השני ללא תלות בפרמטרים כמו: מיקום גיאוגרפי, זמן וכסף.
בנוסף לשימוש האישי ברשתות הסושיאל, הן משמשות גם כאמצעי מעולה לחיבור עסקים עם לקוחות פוטנציאליים!
אולם בדומה לרוב תחומי השיווק הדיגטליים האחרים, גם לניהול ערוץ עסקי ברשתות אלו, יש יתרונות וחסרונות.

היתרונות:
ניתן לעשות שימוש מסוים גם בחינם – חלק מהיתרונות בערוץ הרשתות החברתיות, הוא שהן יכולות לשמש לפרסום העסק במידת מה, גם ללא תשלום עבור מודעות ממומנות (אולם החשיפה לפוסטים חינמיים, תהיה מצומצמת יותר).
רשתות חברתיות מאפשרות לכם לפרסם בקלות את העמוד העסקי שלכם – לא לרשימת החברים הקרובים שלכם, אלא גם לחברים של חברים וכן הלאה. מבחינה עסקית – שיווקית , זה אומר שהשירותים / מוצרים שלכם, יכולים להתפשט במהירות יחסית ללקוחות פטנציאליים.
מאפשרות לכם לתקשר עם קהל לקוחותיכם עבור ניהול מוניטין ברשת (ORM) – גם ביקורת שלילית יכולה למנף את עסקיכם, אם תנהלו את עניינכם בזירה זו, בצורה מושכלת ואחראית. אם תשקיעו לתת מענה בוגר, שקול ובעל ערך (לדוגמה פיצוי מסוים על האכזבה) לאותו לקוח – גולש מאוכזב משירותכם / מוצריכם, אשר טרח לכתוב את הביקורת השלילית בסושיאל, תוכלו לקנות את עולמכם מול אותו לקוח ואף חשוב יותר, מול קהל לקוחות שלם, אשר צופה בביקורת הלקוח המאוכזב ועד למענה המיטבי שאתם מעניקים לו. אל תשכחו להגיב לקהל לקוחתיכם שבע הרצון – שטרח לפרגן לכם בפוסט ברשת. העריכו את המשוב שלהם ופרגנו להם בחזרה, כדי שכולם יראו זאת!

החסרונות:
תחרות גבוהה – המדיה החברתית על שלל סוגיה , מהווה כבר מספר שנים טובות "אוקיינוס אדום" – זירה רווית תחרות שהמוני עסקים מפרסמים בה ומתחרים ביניהם על זמן ושטחי פרסום מוגבלים. כל ערוץ חברתי חדש שקם, לא לוקח הרבה זמן והמפרסמים מתנפלים עליו (ותוך כדי כך, מעלים את מחירי המודעות בתשלום – בשיטת ה- "biding" הפומבית). אם הפרסום שלכם הינו עבור עסק בנישה גדולה ותחרותית, סביר להניח שתצטרכו להשקיע הרבה משאבים ויצירתיות כדי להצליח לזכות בשטחי פרסום שווים ולהביא מהמודעות שיצרתם את הלידים הנכספים.
תחזוקה שוטפת ורציפה – אם אין לכם את הזמן ו/או את המשאבים להשקיע בעמודיכם העסקיים במדיה החברתית, אל תפתחו כאלה מלכתחילה. פעילות ברשתות החברתיות, דורשת זמן לא מועט! אם אין לכם את הזמן הדרוש לתחזוקת עמודי מותג ברשתות החברתיות, שכרו את שירותיהם של אנשיי מקצועי ייעודים (סוכנויות שיווק דיגיטלי מבוססות או פרילנסרים בעלי שם מוכר בתעשייה) אשר יעשו זאת עבורכם. במידה ויש לכם עמודי מותג בזירה החברתית ואינכם מתחזקים אותם בשוטף, עלול להיווצר לכם נזק שיעלה בכמה מונים על התועלת שבפתיחת עמודים עסקיים, שכן אם לא תייצרו מספיק פוסטים איכותיים ומניעים לפעולה, אתם לא תמכרו את שירותיכם ומוצריכם ואם לא תענו על מאוויהם וביקורתם של לקוחותיכם בזמן סביר, עלול להיווצר לכם נזק תדמיתי ופגיעה חמורה במכירות עתידיות.
ניהול רשתות חברתיות דורש מיומנות גבוהה בבחינת אוריינטציה עיצובית ושיווקית –
מי שאינו מקצוען אמיתי בתחום, סביר שיתקשה ביצירת יחס חשיפה- הקלקה- המרה ראויים, שכן המרות מפעילות במדיה החברתית, אינן דבר פשוט להשגה. העמוד העסקי שלכם בסושיאל, צריך לדבר את שפת המותג, תוך פעילות קריאטיבית וביצוע אופטימיזציה למודעות כך שהקמפיינים הממומנים שלכם יהיו זולים ככל האפשר (בתהליך המיקוח מול מפרסמים אחרים בשיטת ה-biding) ומניעים את הגולש לפעולה בצורה מיטבית. לא כל מקדם מתחיל ברשתות החברתיות, יודע לבצע את הפעילות הנ"ל בצורה טובה ולכן אם ברצונכם להצמיח את עסקיכם בזירה זו – בצורה משמעותית, עליכם לשכור מנהלי רשתות חברתיות – מנוסים ומקצועיים.

 קורנגה שוחה באוקינוס השיווק הדיגיטלי, כבר למעלה מ- 20 שנה ומנהלים עבור לקוחותינו פעילות ברשתות החברתיות  – כבר מראשית דרכן של אלו בעולם השיווק. אנו מומחים בפרסום במגוון רשתות חברתיות פופולאריות ומתאימים את הפרסום באפיקים אלה, עפ"י הצרכים והאינטרסים הספציפיים לכל לקוח ולקוח. לדוגמא, לא כל עסק צריך לקיים עמוד עסקי בפלטפורמה של אינסטגרם או פינטרסט שעיקרן התוכן והמסר השיווקי בהן הוא ויזואלי ולא כל עסק צריך עמוד לינקדאין עסקי.

אנחנו נייעץ לכם מתוך הבנתנו וניסיוננו, באלו רשתות כדאי לכם להתמקד ונשים שם את כל מעופנו וכישרונו בעיצוב וקידום עמודי מותג מרשימים ומניעים לפעולה ופרסום פוסטים / מודעות שישווקו בצורה אידיאלית את מוצריכם ושירותכם.

קורנגה ניהול רשתות חברתיות וקידום אתרים

אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה הנוגעת לניהול רשתות חברתיות והקמת דף עסקי בזירה זו.

להשארת הודעה, היכנסו פה

לשוחח איתנו טלפונית, חייגו: 0732555000

צוות קורנגה

לניהול עמודי רשתות חברתיות>

מידע נוסף שעשוי לעניין אתכם