ניהול מוניטין

ניהול מוניטין – מה זה אומר ומי צריך את זה?

ניהול מוניטין או באנגלית Reputation management (RM), הינו מינוח רחב מאד ובעל פרשנויות רבות ומגוונות, שכן השימוש בניהול מוניטין הינו רחב מאד ומכיל מנעד רחב מאד של קהלים. החל מהאדם הפרטי המבקש להפוך את עצמו לאושיית רשת, חברות מכל גווני התעשייה והתחומים, פוליטיקאים, אנשי עסקים – הרשימה ארוכה מאד.

למעשה ניהול מוניטין מאפשר לשלוט בתוכן העולה בחיפוש ברשת, בין אם בגוגל או ברשתות חברתיות ובין אם בחיפוש “לייט” או חיפוש “עמוק” לעמודים אחוריים.

הכוונה הינה, תמיד להציף תוכן איכותי אודות הלקוח או/ו החברה בבעלותו. תהליך זה גם מוגדר בשמות נוספים כגון: דחיקת אזכורים שליליים-ניהול משבר ברשת-בניית תדמית וכו’.

ניהול מוניטין יכול להיות לשני הכיוונים – לנקות אזכורים שליליים (למעשה לדחוק לעמודים אחוריים על מנת שלא יופיעו בעמוד הראשון בגוגל) או לייצר מוניטין “חדש” אודות פרסונה כלשהי המבקשת להפוך לאושיית רשת מוכרת וידועה.

רבים מהמפורסמים שאתם מכירים מהרשת ביצעו או מבצעים ניהול מוניטין באינטרנט, לרוב על מנת להעלים את ההיסטוריה הלא מחמיאה מעברם. לאו דווקא בהיבט הפלילי חלילה אלא אף ברמת תמונות שהם לא אוהבים וכו’. זו כמובן המשימה הקלה ביותר בניהול מוניטין שכן רוב המקרים הנדרשים לכך הם אתגרים מורכבים הדורשים פיצוח שכלתני אשר יחזיק מים.

ניהול מוניטין – למי זה מתאים?

גם בניהול מוניטין חשוב להבין שיש התמחויות שונות אשר אינן דומות האחת לשנייה, וגם הפעולות הנדרשות בין המקרים אינן זהות בעליל.

לדוגמא, לבנות מוניטין חיובי לאושיית רשת זו משימה המצריכה עבודת וידיאו, תמונות ותוכן צבעוני יותר מאשר לנהל משבר מוניטין עבור חברה שמוצר שלה גרם נזק או בעלי תפקידים מתוך החברה גרמו נזק למוניטין שלה עקב התנהלות לקויה. איך אומרים.. מספיק תפוח אחד רקוב כדי שכל הארגז יתקלקל, או יותר נכון שהשם של החברה יתלכלך.

אנו בקורנגה מאמינים כי לכל אחד מגיע הזדמנות שניה, הרי כולנו בני אדם ועושים טעויות. המומחיות שלנו בתחום הינה עבור תאגידים, חברות ואנשי עסקים בתחומים מגוונים מאד, כאשר כל מקרה נבחן לגופו. אז אם אתם:

  • בעלי חברות ותאגידים.
  • אנשי עסקים במגוון תחומים.
  • ארגונים פרטיים.
  • מוסדות ציבור.

מספר סיבות מדוע כדאי לכם לשכור את שירותיה של קורנגה כחברת ניהול מוניטין:

  • מקצועית – ידע רב של החברה ב-“Reverse SEO” שהוא למעשה הבסיס לניהול מוניטין ברשת ומטרתו דחיקת האזכורים השליליים לעמודים האחוריים והזניחים של תוצאות החיפוש בגוגל. בנוסף, קורנגה היא בעלת ניסיון של 19 שנה ב-SEO קידום אתרים, כך שאנו יודעים גם לדחוק תוצאות שליליות וגם להעלות אזכורים חיוביים מנגד.
  • ניסיון – של קרוב ל-20 שנה בהן אנו פועלים בתחום השיווק הדיגיטלי בכללותו (קיימים כבר מחיתוליו של הענף בישראל- שנת 2002) ועוד מספר שנים בתחום ניהול המוניטין, עם הצלחות מוכחות.
  • שירות אישי- מדברים עם לקוחותינו בגובה העיניים ומסבירים לכם את התהליך בצורה בהירה וסבלנית.
  • מחיר – מבטיחים לכם שתקבלו מחיר תחרותי בתחום ניהול המוניטין ועוד יותר בטוחים, שתקבלו החזר השקעה (ROI) כדאי מאוד להשקעה זו.

במידה ויש לכם בעיית אזכורים שלילית ברשת (ומחוצה לה), צרו עימנו קשר בהקדם ונפצח עבורכם את האתגר – קשה ככל שיהיה.

שאלות שנוהגים לשאול אותנו בנושא ניהול מוניטין:

כל חברה, ארגון או עמותה מוכרים, צריכים לדאוג שיהיה להם מערך ניהול מוניטין ברשת, גם אם אינם “עולים על המוקד” לעיתים קרובות מדי וגם אם שמם אינו מאוזכר בהקשרים שליליים מדי בתוצאות החיפוש של גוגל ויתר מנועי החיפוש, כיוון שמומלץ להיות עם היד על הדופק עוד בשלבים בהם אין הרבה חומר להשמיץ את שמכם. אולם במידה וכבר עלו אזכורים שליליים אודתיכם ברחבי הרשת, אזי שאתם נדרשים לשכור את שירותיה של חברת ניהול מוניטין – בהקדם האפשרי. לא מחר, אלא היום! תהליך דחיקת תוצאות שליליות בגוגל (ידוע גם כ- reverse SEO) או במילים אחרות, ניקוי שמכם מהקשרים שליליים באמצעות הורדת האזכורים השליליים בתוצאות החיפוש, לעמודים האחוריים (עמוד 3 ומעלה) שאיש כמעט אינו מגיע אליהם במסגרת שיטוטיו ברשת, הוא תהליך מורכב ובעיקר ארוך ולכן הדחיפות הגבוהה בלהתחיל אותו בהקדם האפשרי.

ניהול מוניטין אידיאלי, מתבצע באמצעות 3 פעולות מרכזיות: 

  1. הסרת פסקי דין שליליים מתוצאות החיפוש – באמצעות סריקת הרשת, איתור אזכורים שליליים באתרי אינדקס משפטיים, כדוגמת “psakdin”, “תולעת המשפט” וכד’ ומבצעים פנייה לאותם אתרים, בבקשה שיסירו את כל אחד מפסקי הדין המפורסמים אצלם (אתם צריכים לכתוב לכם את הסיבה המוצדקת לכך ואף לשלם להם כסף על כך).
  2. יצירת תוכן חיובי על העסק/עמותה/ארגון והרבה ממנו – ככל שתרבו ביצירת והעלאת תוכן בעל הקשרים חיוביים לרשת ותבצעו פעולות קידום אורגני נמרצות וטובות באותם עמודי תוכן, כך גובר הסיכוי שהתוכן השלילי שקיים עליכם, יירד במיקומים בגוגל והאזכורים הטובים שיצרתם, יבואו על חשבונם.
  3. פעילות קידום אורגני להדחקת אזכורים שליליים ממנוע החיפוש של בגוגל- ישנן מגוון שיטות, למשל: פנייה לגוגל בבקשה שיבחנו את האזכור השלילי לגבי העסק שאתם מייצגים ופנייה לאתרים שפירסמו את המאמר/כתבה הלא מחמיאים, בבקשה שישקלו את הסרתם.

לא! תדאגו לתדמיתו של העסק/ארגון/עמותה שלכם, גם בימים רגילים ולא רק ב”שחורים” שבהם. עשו לעצמכם טובה ואל תמתינו לרגע בו יעלה אזכור שלילי מאוד לגביכם ברשת (מעבר לחוות דעת המתקבלות חדשות לבקרים בכרטיס העסק שלכם בגוגל וגם בהן צריך לטפל- לענות ללקוחות בתבונה).

בכוחו של אזכור שלילי במיוחד ברשת האינטרנט (פסק דין באינדקסים משפטיים, כתבה, מאמר באתר חדשותי, מקומון וכד’), לחרב לכם המון עסקאות פוטנציאליות, בין אם אתם משווקים ללקוחות קצה, בין אם לעסקים אחרים ובין אם מחפשים משקיעים לחברה שלכם.

כאשר אתם מכינים את התשתית בזמן ו”מקדימים תרופה למכה”, אתם אמורים להיות מוכנים בצורה אופטימלית לרגע בו אזכור שלילי יצוף היכן שהוא וחברת ניהול המוניטין, צריכה “להילחם” מהרגע הראשון, כדי לדחוק את התוצאה השלילית בגוגל על מנת לדחוק אותה לעמודים האחוריים של תוצאות החיפוש בגוגל ודומיו.

ראשית כל, עליכם לפעול במהירות ובעקביות רבות.
מכיוון שבסבירות גבוהה, אין לכם את הידע ו/או הזמן לעסוק בניהול מוניטין בעצמכם, אנו מציעים שתפנו לחברת ניהול מוניטין, שתעשה עבורכם את התהליך המקצועי, הלעיתים ארוך וסיזיפי הזה. קורנגה עוסקת בניהול מוניטין באינטרנט בהצלחה רבה ומוכחת, כבר מספר שנים ויעידו על כך לקוחותיה- אנשי עסקים וחברות.

כתבו לנו

מידע נוסף שעשוי לעניין אתכם