מגמות וטרנדים בקידום אורגני לשנת 2021

מגמות וטרנדים בקידום אורגני 2020- 2021 - מאמר מאת קורנגה

תנו לנו לקחת אתכם במסע קצר בזמן- שנתיים אחורה, אל שנת 2019.
שנה זו, הייתה שנה מוצלחת מבחינת עולם הקידום האורגני, אמנם היו שינויים ברמת המובייל והפרדה בין המובייל לווב (גלישה סלולרית מול דסק-טופ) ונושא הקישורים החיצוניים, אך
פרט לשינוי השפה, בו למעשה גוגל חידד את הגשת תוצאות החיפוש בשפות שונות- להלן BERT לא היו שינוי ליבה מהותיים לעולם העסקים SMB (עסקים קטנים ובינוניים) ודווקא אתרי מוסדות, שפעם זכו לוולידציה חזקה מגוגל ירדו מעט בדירוג, לא ברור על איזה רקע בדיוק שכן, לפי ההשערות מדובר על שילוב של מספר פרמטרים היכולים יחד להשפיע גם על אתרים גדולים מסוג זה, דוגמאת תוכן כפול, או לא מקורי, חווית גלישה שאינה ידידותית למשתמש ורספונסיביות לקויה בגרסאות המובייל.

כל אלו ופרמטרים נוספים השפיעו על הדרוג שלהם, אך אותנו לא באמת מעניינים אתרי מוסדות, אלא הצד המסחרי וחנויות של עסקים קטנים ובינוניים, המתקיימים מהמכירות באתר ולמעשה גם אלו בעלי חנויות ומפעלים פיזיים הנתמכים משמעותית על הפניות המגיעות מאתר הבית, חשיפה ללקוחות פוטנציאלים חדשים והגדלת מחזור המכירות.


ואז הגיעה 2020

השנה נפתחה באופן חיובי ועניין גובר והולך של בעלי חברות ועסקים להרחיב את הפעילות הדיגיטלית שלהם, בין על ידי הקמת אתר חדש הכולל מסחר אונליין e-commerce או אתר קטלוג/תדמית חדש.

אלא שמהר מאד ועוד בטרם הספיקו עסקים רבים לממש את תכנית השיווק שלהם לשנת 2020, הגיעה מגפת הקורונה וטרפה את הקלפים לכל עולם העסקים, מהקטן ביותר ועד לתאגיד הגדול ביותר.

ראשית חווינו סגר של חודש לערך, בו רוב העסקים היו סגורים לחלוטין, לאחר מכן המשיכו לעבוד רק בהזמנות טלפוניות והוצאת שליחויות כאשר דלתות העסקים היו סגורות ולא הייתה קבלת קהל, או מתן שירות בדלפק.
מציאות זו, גרמה לבעלי חברות רבים לשנות כיוון וחשיבה לטובת עולם הדיגיטל והאפשרות למכור אונליין ללא צורך בהפעלת מערך תמיכה רחב המלווה לקוח טלפוני (בניגוד לקנייה באתר) קרי, חברות ועסקים פיטרו עובדים רבים ואלו שהוצאו לחל"ת, ישבו בבית חודשים ללא עבודה, חברות רבות הקטינו את שטח המשרדים ופתחו את חוזה השכירות מחדש, או פשוט נטשו את המשרדים, למורת רוחו של בעל הבניין.
כלומר, כל בעל עסק וחברה נדרש לבצע התאמות מהירות מאד תוך התמודדות מורכבת ביותר עם מציאות המשתנה מיום ליום, ללא כל וודאות לגבי מחר וחודש הבא.

בייחוד לאור המדיניות הלא ברורה של הממשלה וחוסר העקביות בהחלטות המשתנות, לעיתים מספר פעמים ביום. לכן לבעל עסק או חברה, אין אפשרות לנהל את העסק בצורה סבירה ומקצועית.

חלק מבעלי העסקים קיבלו החלטה אמיצה דווקא בזמן משבר, להיכנס לעולם הדיגיטל, להתחיל למכור אונליין ולבסס לעצמם עוד ערוץ מכירה שלא היה קיים אתמול והפך להיות רלוונטי מאין כמוהו בשל הסגר, הריחוק החברתי ומגבלות של התקהלות ופתיחת עסקים בימי קורונה.

מכאן שהטרנד החזק ביותר, המורגש גם בקרב סוכנויות שיווק דיגיטלי כמו קורנגה, המתמחה בהקמת וקידום אתרי מסחר לעמוד הראשון בגוגל, הוא חנויות אינטרנטיות שצריך לייצר עבורם "משפך שיווקי" יעיל מאד ואיכותי המניב תוצאות בהתאם.

רבים מאלו שהתחילו את תהליך הקידום בגוגל כבר בחודש מרץ 2020 עם תחילת הקורונה, הרי שכבר היום החלו לממש את פירות מהלך זה ומוכרים כיום מוצרים, או מספקים שרותים, ללקוחות חדשים.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by korangaseo (@korangaseo)

הרכיב המשמעותי ביותר מבחינתנו בקידום אתרים אורגני, הוא התוכן.

לא תוכן לשם קידום אתרים SEO – מכוון מנועי חיפוש בלבד, אלא תוכן איכותי ומהנה (משולב עם תמונות רלוונטיות וקטעי וידאו מעשירים), הגורם לגולש להתחבר לעסק ברמה מקצועית ורגשית ולהניע אותו לפעולה כלשהי- קניית מוצר או השארת פרטים לקבלת מידע נוסף.

כתבות תוכן איכותיות, אינן נכתבות עבור מנועי החיפוש כדוגמת גוגל, או עיבוי מילים בעמוד הווירטואלי, אלא נועדו לתת ערך ממשי לגולש וכך גם גוגל דורש, כאשר הכוונה היא לייצר עולם תוכן איכותי עבור הלקוחות שלכם- בין אם הם מכירים אתכם, ובין אם מדובר בלקוחות חדשים.

התוכן הוא המלך! לפחות במספר פרמטרים כגון זמן שהייה באתר ושיעור הנטישה לאחר כניסה לאתר (Bounce rate) .

מגמה נוספת שניתן לראות שהתחזקה בשנת 2020 ונראה כי תמשיך לעלות, היא השימוש של גוגל בקטעי קוד מעשירים (Rich snippets) בעמודי תוצאות החיפוש, בכדי להציג לגולשים מענה הולם ותשובה מדויקת ככל האפשר, כבר בתצוגה של ה-SERP (עוד לפני שהגולש לחץ על כניסה לאתר). החיסרון של זה עבור אתרי העסקים שטרחו להטמיע את קטעי הקוד האלו, היא שהגולש יכול להסתפק בתשובה שניתנה לו בתוצאות החיפוש ולא להיכנס לאתר, אולם מנגד היתרון יכול להיות בדמות סינון כניסות מיותרות של גולשים עם user intent אחר לגמרי מ"כוונת המשורר". כלומר, ה-Rich snippets יכולים למנוע כניסות של גולשים שאין להם כוונה להישאר באתרכם ולבצע בו פעולות כמו מילוי טופס לידים או רכישת שירות / מואר וכך תימנעו גם מהמדד השלילי של Bounce rate גבוה (שגוגל אינו מסמפט ועלול לפגוע בקידומו של אתר עם שיעורי נטישה גבוהים). אל תישארו מאחור מבחינת סימון עמודי האתר שלכם בקטע הקוד המעשיר הרלוונטי ביותר עבורם (ישנם rich snippets ייעודים לכל מיני מטרות: עבור "עמוד אודות", עבור עמוד "צור קשר", עבור "עמוד מוצר בחנות מקוונת" – הצגת פרטים על המוצר וביקורות קונים, תוצאות עבור עמודי מאמרים אינפורמטיביים, עבור מאמרים עם תוכן שיווקי ועוד רבים אחרים).

אז מה צפוי בתחום קידום האתרים האורגני בשנת 2021? או seo 2021

הנבואה ניתנה לשוטים…אך אני מסתכן מתוך מודעות ואגיד כי 2021 תהיה שנת הדיגיטל המובהקת ביותר אי פעם, שכן גם אלו שלא טרחו לעשות את הצעד קדימה, יעשו אותו בלית ברירה או שייעלמו לתוך דפי ההיסטוריה ופשיטות הרגל, בשל משבר הקורונה העולמי שנכנס לחיינו בראשית 2020.


ברשותכם, מעט נתונים וסטטיסטיקות לגבי SEO של ימינו:

  • רוב הגולשים באינטרנט רואים בתוצאות אורגניות אמינות יותר מתוצאות ממומנות.
  • למעלה מ- 50% מתנועת הגולשים לאתרי האינטרנט מגיעה מחיפושים אורגניים, כלומר לא מלחיצה על המודעות בשוליי עמודי תוצאות החיפוש.
  • אחוזי ההמרה של לקוחות מ- SEO – כמעט 15%!
  • עסקים שמשלבים אסטרטגיית שיווק של SEO עם PPC במנוע חיפוש של גוגל, מקבלים בממוצע 25% יותר הקלקות ולמעלה מ-27% רווחים יותר מעסקים שבוחרים לקדם אתר שלהם בערוץ אחד בלבד.

אסכם ואומר שבכל שנה אנחנו רגילים לשמוע רחשים מצד עולם השיווק ומצד הלקוחות המפרסמים ברחבי הרשת אודות תחום ה-SEO.

האם הוא עדיין רלוונטי בימים בהם גוגל ויתר המנועים הבכירים השתכללו, נהיו תבוניים יותר ומורכבים מאלגוריתם שמנתח יותר ויותר "סיגנלים" באתרים (לצורך הדוגמה, האלגוריתם של גוגל עושה שימוש בלמעלה מ-200 סיגנלים בחוקרו אתר מסוים) ? והתשובה שלנו לשאלה היא כן מהדהד!

כמובן שהקידום האורגני כאן כדי להישאר.

מי שמתעסק ב- SEO יודע שלא רק שהוא לא מת, הוא ממשיך לבסס את חוזקו ואת חשיבותו בעוגת השיווק הדיגיטלית. 

הקווים המנחים של ה-SEO אינם משתנים חדשות לבקרים בידי ענקיות החיפוש כדוגמת גוגל.

3 העקרונות הבסיסיים של קידום אורגני, הינם כבר תקופה די ארוכה: תוכן איכותי, קישורים מהימנים וחווית משתמש מיטבית באתר.

מומחי ה-SEO שנשארים מעודכנים בטרנדים שגוגל יוצר (באמצעות בלוגים וולוגים יעודיים) בין אם קטנים, כמו עדכוני קלים באלגוריתם אשר מתרחשים אחת למספר שבועות ובין אם גדולים (עדכוני ליבה) המתרחשים אחת למספר חודשים, ימשיכו לספק תוצאות טובות עבור העסקים אותם הם מקדמים, בבחינת דירוגים גבוהים במנוע החיפוש ותנועה איכותית לאתר (השגת לידים וסגירת עסקה)

אם כן, אין דרך אחרת, נעימה יותר להגיד זאת..

אם הנכסים הדיגיטלים שלכם – קרי האתרים, עמודי הנחיתה ועמודי המותג ברשתות החברתיות שלכם עדיין אינם מקודמים, אתמול היה כבר הזמן הנכון להניע את גלגלי השיווק והמכירות אונליין שלכם בדמות קידום אתרים אורגני וממומן.

רוצים לדעת איך? בדיוק בשביל זה אנו בקורנגה עומדים לרשותכם.

איציק גולדנברג

איציק גולדנברג

מנכ"ל חברת קורנגה מזה 10 שנים, בעבר שותף במשרדי פרסום וסמנכ"ל דה מרקר אונליין, חבר לשעבר בפורום האינטרנט הישראלי. מומחה לאפיון והקמת מערכי דיגיטל לחברות גדולות ועסקים מבוססים.

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

בניית אתרים מקצועית - קורנגה נתניה

איך בוחרים מקדם אתרים ?

תוכן עניינים עסקים וחברות נעזרים בגופים חיצוניים בחיי היומיום העסקיים שלהם. חלק מאותן חברות צד שלישי מספקות מוצרים וחלקן מעניקות שירותים למטרות שונות. כאשר מדובר

קרא עוד »

הנגשת אתרים

הנגשת אתרי אינטרנט: אילו אתרים חייבים בהנגשה? האם כל האתרים חייבים לעמוד באותה רמת הנגשה? מהי הנגשת אתרי אינטרנט? במאמר זה נעסוק בעיקרי החוק ומה

קרא עוד »