כתיבת תוכן לאתרים

כתיבת תוכן לאתרים - מאמר של קורנגה בע"מ

תוכן עניינים

כתיבת תוכן לאתרים ובמיוחד כאשר הדבר נוגע לתחום הקידום אתרים אורגני, חייבת להיעשות בצורה נכונה ומחושבת – כדי שגוגל יזהה את האתר שלכם כאיכותי, מעניין מעשיר עבור הגולש וכך למעשה גם הוא "יאהב" אותו ותוכלו ליהנות מדירוגים גבוהים יותר בדפי התוצאות של מנוע החיפוש המוביל בעולם.

כדי להבטיח תוכן איכותי דרושה כמובן עבודה רבה והיכרות מעמיקה עם התחום שבו עוסק האתר, אך יש כמה טעויות נפוצות שרבים מאד נופלים בהן בכל הנוגע לכתיבת תוכן, ולמעשה קל מאד להימנע מהן.

ריכזנו עבורכם את אוסף הטעויות שהכי כדאי להימנע מהם בעת כתיבת תוכן לקידום אתרים
לגזור ולשמור 🙂

1. ניסוח מסורבל

אם יש משהו שגוגל לא אוהב, בדומה כמובן גם לגולשים באתרכם, זה ניסוח ארוך, מסורבל ולא ברור מספיק. כמובן שאין זה אומר שעליכם לוותר על שימוש בשפה מקצועית ובהקניית אווירה רצינית שהאתר שלכם (הרי אף אחד לא אוהב שמזלזלים באינטליגנציה שלו) אבל מצד שני, חשוב לשים לב שלא הלכתם רחוק מדי בתיאור השירותים שלכם ולא השתמשתם ב"ז'רגון" מקצועי מדי (עמוס במונחים ספציפיים לתחום עיסוקכם ואשר כמעט איש אינו מכיר אם אינו מגיע מעולמכם או חקר לפחות מידע אודותיו). זכרו כי כל משפט באשר הוא, מסובך ומורכב ככל שייראה, ניתן לשינוי ולפירוק, וחשוב לעשות זאת במקומות הנכונים – אם כי כמובן שאין צורך להגזים. הבקרה הטובה ביותר שתוכלו לעשות היא להראות את הטקסט למכריכם ובפרט למי שאינו בהכרח מאד בקיא בתחומכם ולבקש מהם לקרוא את הטקסט, כדי להבין האם הוא באמת קולח וברור או לאו.

2. משלב שפה לא נכון

"משלב שפה" אולי נשמע כמו ביטוי מיושן של מורים ללשון, אך האמת היא שכולנו מכירים אותו היטב. בפשטות, משמעות הביטוי היא שימוש לא אחיד ברמות שונות של שפה ובאופן שיוצר מעין "צרימה" בקרב הקוראים – למה בדיוק הכוונה, אתם שואלים? למשל במשפט הבא: "אנו מתחייבים לרמת שירות מקצועית ומובילה בתחומה, ונדאג שכל עובד יהיה מרוצה ממנו ב- 100%". הרגשתם את סוף המשפט שצרם כאן? בדיוק 🤓

3. מבנה טקסט לא "אסתטי"

קשה לחשוב על כך בהקשר של קידום אתרים, אבל האמת היא שכן, גם על זה גוגל "מסתכל" ולמעשה יש חשיבות רבה לנראוּת הטקסט ולצורה שבה הוא מוגש לקוראים. חשוב לשים לב שהפסקאות שלכם לא תהיינה ארוכות מדי, או לחלופין לא אחידות (טקסטים קצרים מאד וארוכים מאד לסירוגין); כמו כן הקפידו על כותרות משנה (H2-H5) ברורות והוספת תבליטים ומספור היכן שראוי להדגיש רשימה מסוימת, כמו  למשל במקרה של תיאור רשימת מוצרים או תחומי שירות של העסק שלכם.

4. חוסר בידע משמעותי

את החלק החשוב ביותר השארנו לסוף: ככלל, חשוב מאד לזכור כי קידום אורגני אינו יכול להתקיים בצורה אפקטיבית ללא ידע מספק בתחומכם, אשר מגובה בכמות מספקת של תוכן- שימוש בטקסטים, תמונות (כולל תרשימים, גרפים וכד') וקטעי וידאו מקוריים שיצרתם. על כן, מעבר לכל החוקים והניסוחים (החשובים כמובן), יש לזכור כי ממש כשם שאנשים אמיתיים מתרשמים או לא מתרשמים מאתר או אפילו חנות פיזית, כך גם כאן – האתר שלכם חייב לספק תוכן מקורי, מעניין ומהימן עבור גולשיכם ועבור מנועי החיפןוש הסורקים את המידע בנכס הדיגיטלי שלכם.

איך תייצרו תוכן מקצועי ואמין?

  • הקפידו על כך שאיש מקצוע אמיתי ייצג את העסק שלכם- יכתוב עבורכם את הטקסטים (פוסטים ועמודי תוכן) לאתר וידבר עבורכם בקטעי וידאו המוטמעים בנכס המקוון שלכם. 
  • השתדלו להשיג כמה שיותר קישורים מאתרים הנוגעים לתחום עיסוקכם- ככל שתקבלו יותר הפניות מאתרים חיצוניים ("backlinks") איכותיים הקשורים לתחומכם (כמה שיותר אוטריטות בתחומכם, כך יותר טוב), תזכו ביותר אמינות מצד גולשים ומנועי חיפוש (כדוגמת גוגל, בינג וכו') והתוכן שלכם בהתאם, ייתפס כמהימן יותר ויזכה אתכם באהדה רבה יותר ודירוגים גבוהים יותר על מגוון מילות/ביטויי מפתח בתוצאות החיפוש של גוגל ושאר מנועי חיפוש (מה שצפוי להניב לכם יותר תנועת גולשים ולידים/עסקאות פוטנציאליים).

כיצד תשיגו הפניות מאתרים חיצוניים? הציעו לכתוב מאמר אורח בחינם עבור אתרים מתחומכם/תחום משיק (פחות סביר לעשות זאת באתרי מתחרים ישירים, אלא יותר באתרי ידע כלליים וכד') אשר לא כיסו עדיין את נושא המאמר שבו תעסקו. אפשרות נוספת היא, העלאת מאמר אורח ממומן (בתשלום לאתר המפרסם) באתר חדשות חזק וידוע (המון חשיפות וכניסות פוטנציאליות) או באתר בלוג הנוגע גם בתחומכם.

איציק גולדנברג

איציק גולדנברג

מנכ"ל ובעלים בחברת קורנגה בע"מ

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום מילות מפתח - קורנגה

קידום מילות מפתח באתר 🔐

הצורך בקידום אתרים, נובע ממבנה הרשת הדיגיטלית הצפופה, וגם מהצורך לפעול לפי החוקים של מנוע החיפוש גוגל. חשוב להתמקד בחלוקת הערך לגולשים, לכתוב תוכן רלבנטי

קרא עוד »
איך להפוך עסק למותג ? מאמר מאת קורנגה חברת שיווק דיגיטלי

איך להפוך מעסק למותג?

תוכן עניינים   הזירה התחרותית התובענית והצפופה מחייבת עסקים לחשוב באופן יצירתי, מחוץ לקופסא, לחדש כל הזמן לקהל לקוחותיהם ולשדרג את הפעילות העסקית בדרך שתאפשר

קרא עוד »