איך בוחרים כותרת נכונה בדפי קידום אתרים בגוגל?

בדיון הבלתי נגמר של 'איך נכון לעשות קידום אתרים בגוגל' כולם מדברים על התוכן, על האלגוריתם, על שילוב מילות המפתח, חלוקת המאמר לפסקאות ויצירת תוכן מעניין וענייני, אבל בתוך כל הקלחת הזאת הרבה פעמים שוכחים את המרכיב האנושי הראשוני והאינטואיטיבי ביותר – זה שיכריע האם הדף שלכם יהיה במקום הראשון, השני או החמישי בתוצאות החיפוש: כותרת הדף המקודם עצמו.

אז כיצד לכתוב כותרת נכונה עבור המשתמש ומנועי החיפוש יחד? על כך בהמשך המאמר>>

הכללים הטכניים היבשים

כדי לכתוב את הכותרת נכון ובצורה שגוגל "יאהב", חשוב להקפיד על מספר כללים, ונתחיל בטכניים והבסיסיים שבהם: ראשית, כותרת העמוד שלכם חייבת לכלול את מילת המפתח של המאמר, שנית היא מוגבלת במכסת תווים ספציפית ומצומצמת למדי, ושלישית – אם ברצונכם להבטיח את איכותו של המאמר (בעיני גוגל ובכלל), יותר מרצוי שהכותרת אכן תתאם לתוכן המאמר. אלו הם הכללים הטכניים שחייבים להילקח בחשבון, תמיד אבל תמיד, בעת עריכת כותרת לצרכי קידום אתרים בגוגל. כעת נעבור לכללים התוכניים, והחשובים לא פחות.

הכללים הלא רשמיים

זוכרים שאמרנו שיש מכסת תווים מקסימלית שמותר להשתמש בה בכותרת המאמר? אז קודם כל קחו טיפ ראשון מאיתנו: השתמשו בכל התווים העומדים לרשותכם, או לפחות כמה שיותר קרוב לכך אם אינכם מצליחים לסיים את המילה בדיוק במקום. זהו עוד מאפיין שגוגל "אוהב" והוא חשוב ביותר בתהליך של קידום אורגני לאתר, ואם הוא נותן מכסה מקסימלית, מדוע לא להשתמש בה?

שלושת הכללים הבאים שכדאי לזכור בנוגע לכותרת של קידום אתרים בגוגל נוגעים לתוכן עצמו:

  1. מבחינה שיווקית, חשוב להקפיד לנסח את הכותרת בצורה מושכת עד כמה שניתן – אבל להימנע הימנעות יתרה מסופרלטיבים, ולהשקיע בניסוח מחשבה רבה יותר מהרגיל. חשבו על הכותרת שהיתה הכי מושכת אתכם ועונה על הצורך האמיתי בחיפוש שלכם, ונסחו בהתאם את הכותרת שנראית לכם הכי נכונה.
  2. עוד כדאי לדעת שהאלגוריתם של גוגל "אוהב" כותרות בנוסח שאלה ותשובה, כמו למשל: 'מחפשים את המקום הטוב ביותר לגור בו בארץ? מצאנו אותו בשבילכם, זול ממה שחשבתם'.
  3. אם דיברנו קודם על שילוב מילת המפתח בכותרת, הרי שבמיוחד כאן הוא חייב להיעשות בצורה הטבעית ביותר שיש, ואם לחזור לדוגמה שהובאה בסעיף הקודם, הרי שניתן לעשות זאת כך (מילת המפתח תסומן בהדגשה): 'מחפשים דירה איכותית לרכישה במקום הטוב ביותר בארץ? מצאנו אותה בשבילכם, וזול ממה שחשבתם'.

הסתבכתם עם כל הכללים/חלקם?

מי היה מאמין שכותרת אחת לצורך קידום אתרים בגוגל של דף אחד בלבד תדרוש כל כך הרבה, הא?… ובכן, אם כל החוקים האלה נראים לכם רבים וקשים מדי – נסו לקרוא את הכל שוב, ותראו שלא מדובר בעצם בכל כך הרבה מרכיבים, מכיוון שהם למעשה משתלבים היטב זה בזה. אך אם בכל זאת אינכם מצליחים לחשוב על כותרת הולמת ואתם מרגישים שיש לכם מחסום יצירתיות, חשבו באופן הפשוט ביותר: כיצד הייתם משווקים במשפט קצר לאדם זר ברחוב את המוצר/שירות שלכם, שאתם כל כך מאמינים בו? כך בדיוק עליכם לכתוב בכותרת לגוגל, ולבסוף להוסיף לה את התוספות הקטנות (אך אקוטיות) שהזכרנו בהתחלה.

אורי סלמן

אורי סלמן

מומחה קידום אתרים (SEO) בקורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום בגוגל לעורכי דין - קורנגה בע"מ

קידום אתרים לעורכי דין

תוכן עניינים   קידום אתרים אורגני (בלועזית: Search Engine Optimization או בקיצור "SEO"), הינו אחד מערוצי השיווק האהודים (בידי סוכנויות שיווק דיגיטלי ובעלי אתרים) ואפקטיביים

קרא עוד »