שיווק לעסקים וחברות – דברים שכדאי לדעת

שיווק לעסקים וחברות באינטרנט - קורנגה

תוכן עניינים

בעל עסק קטן/בינוני בגודלו אינו יכול להרשות לעצמו להחזיק במשרה מלאה או חלקית מנהל שיווק, כזה היודע ומעודכן בעולם השיווק של ימינו ולא מי שמחזיק מעצמו איש שיווק אשר ימליץ על הרפתקאות יקרות בעיתונות וברדיו. הרפתקאות שיחסלו את הסיכוי של העסק שלך לצמוח ולגדול מבחינת מחזור מכירות.

הרי בעל עסק קטן/בינוני אינו מודע לכל האפשרויות הקיימות בשיווק העסק או מכיר את חלקן הידוע יותר, כגון פרסום באתרים באמצעות באנרים, שורות טקסט, כתבות באמצעי התקשורת תדמית וכו'.

מעטים חושבים על קידום אורגני כאשר הם שוקלים אמצעי כזה או אחר לטובת שיווק העסק. אז בואו נבחן את אמצעי הפרסום ועלויות להקלקה בכל אחד מהם, הרי בסופו של דבר העלות הטובה ביותר והמדויקת ביותר לקבוע כדאיות מדיה כלשהי הנו מדד העלות להקלקה המציג לנו בדיוק כמה עלתה לנו כל הקלקה בכל מדיה.

1.פרסום ברדיו:

משווק בחבילות האזנה בשעות שונות ובתכניות שונות, לדברי אנשי הרדיו קהל היעד הנו מאזין אדוק של הרדיו, אך הן לא ידועים מי הם אותם מאזינים, האם מאזינים ברכב (לרוב זה מה שקורה) ולכן אינן יכולים להיות מונעים לעפולה מידית (רישום טלפון,ביצוע פעילות כלשהי בזמן נהיגה). האם אנו כנהגים זוכרים בהגיענו ליעד להתקשר או להכנס לחנות המפרסמת…כנראה שלא. לכן עלויות "ההקלקה"ברדיו אינן ידועות כלל וכלל ושלא יספרו לכם סיפורים..

2.פרסום בטלוויזיה:

המדיה בעלת המסה הגדולה ביותר פרט לאינטרנט המוביל באחוזים גבוהים מעל..הפרסום בטלוויזיה יקר מאד ומסתכם במינימום בעשרות אלפי שקלים לתשדירי חסות שהנם למעשה הפרסומות הקצרות בנות 6 שניות המופיעות לפני/אחרי/באמצע הפרסומות והשידור. ערוצי הטלוויזיה למדו למקסם את השניות האלו ולמכור לכם בעלי העסקים סיפורים מרגשים על הצלחות של תשדירי חסות כאלו ואחרים, הכל כמובן חסר כל בסיס במציאות, ריבוי תשדירי חסות(לעתים עשרות רבות בתכנית אחת)קוצר הזמן הופעה המוגבל ל-6 שניות, כל אלו ועוד גורמים לנו לאיבוד קשב וצפייה, זאת במידה ולא קמנו לשרותים,להכין שתייה וכו'….ערוץ זה הנו היקר והלא כדאי ביותר מבין כל ערוצי הפרסום שכן עלות הקלקה אחת יכולה להיות ברמה של מאות ואלפי שקלים!. גם זאת אינו מדיד שכן לא ניתן לכמת מתי בדיוק הצרכן נחשף לתשדיר ומה בדיוק ביצע עקב צפייה בו. אין ספק שהפרסום בטלוויזיה מהווה מעין "במה יוקרתית" לעסק, שכן במידה והעסק הצליח לפרסם בטלוויזיה אזי האו מכובד ובעל ממון. סיפור שמוכרים לבעלי עסקים על מנת לנפח להם את האגו ולרוקן להם את החשבון בנק…

3.פרסום בעיתונות הכתובה:

מדובר בעולם נכחד וטוב שכך, העיתונות הכתובה שלטה בעולמנו כ-200 שנה, הנזק הסביבתי העצום שהיא גרמה ילווה אותנו מאות רבות של שנים קדימה ויותר מכך. העיתונות הכתובה מדפיסה חדשות ישנות ולא רלוונטיות עד כדי כך שבמבצע "צוק איתן"הכותרת של ידיעות אחרונות אותו בוקר פרוץ המלחמה הייתה בכלל סיפור לא מעניין בנושא שקר כלשהו, כלומר, המלחמה לא הגיעה בכלל לעיתונות באותו יום. גם בעיתונות אין לאף אחד מושג כמה אנשים קראו את העיתון או כמה זמן עשו כן, למעשה אין כל נתון שהעיתון יכול לספק לכם שמקורו בדיווח אמת, פרט לנתון אחד בלבד והוא"כמה עותקים הודפסו באותו יום", מעבר לכך שנתון זה הנו די חסר ערך הרי שאנתם כמפרסמים לא יודעים דבר וחצי דבר על כמות האנשים שנחשפו לפרסום או הונעו לפעולה בעקבותיו.

4.פרסום ברושורים,פליירים וניירת אחרת:

מתכונת פרסום מיושנת מאד ולא רלוונטית מזה כ-15 שנה, גם לא "תלי דלת" או כל נסיון אחר לשווק באמצעות נייר נכשל לחלוטין וישנה לכך סיבה טובה מאד, תשאלו את עצמכם מתי בפעם האחרונה פתחתם מעטפה פרסומית שהונחה בתיבת הדואר שלכם בבית, מתי קראתם באמת פלייר כלשהו…אז כן, התשובה היא בעצם לא קראתם ולכן מיותר לחלוטין לפרסם באמצעי זה, זול ככל שיהיה אין בו שום רלוונטיות ומייצג עולם ישן וחשיבת "נפטלין". אין טעם לחשב עלוית וכדאיות…

5.קידום ממומן:

במרבית הרשתות החברתיות ניתן לפרסם באמצעות קידום ממומן, בדיוק כמו בגוגל ADWORDS. מתכונת פרסום זו מאפשרת לנו לפרסם מוצר/שרות במהירות רבה (תוך שעות וימים) מול קהל יעד רלוונטי איכשהו…הסיבה לחוסר המיקוד בקהל היעד הנה מערכת הפרסום אשר אינה מאפשרת לנו לדעת בדיוק למי אנו מפרסמים אך בחלק מהערוצים,לדוגמת פייסבוק ניתן לפלח טוב יותר ומדוייק יותר את קהל היעד מאשר בגוגל קידום ממומן.

קידום ממומן מאפשר לנו להגיע מהר ודי במדוייק לקהל היעד הרלוונטי, ערוץ פרסום יעיל ובמחירים סבירים המגיעים לשקלים שלמים להקלקה (כניסה) עד כדי עשרות שקלים להקלקה. תלוי בתחום ובביקוש.

חשוב מאד לזכור:

1.פרסום בערוצים הנ"ל חייב תחזוקה כספית גבוהה, שינוי מודעות,קריאטיב, תקציב מדיה, עמלות גבוהות של משרדי הפרסום וכו'.

2.התקציב שקבעתם הינו חד פעמי ולמעשה במדיה /ערוץ אחר יכול לשמש לחצי שנה או שנה פרסום בשל שוני מובהק בעלויות השונות בכל מדיה וערוץ פרסום.

כל האמצעים שסקרנו כאן, הינם המובילים מבחינת תקציבים ופופולריות, אך ישנם ערוצים נוספים, אבל הם אינם  עומדים בקנה אחד עם הערוצים שעליהם כתבנו במאמר זה.

לסיכום:

קידום אורגני בגוגל, הינו האמצעי היעיל ביותר והכדאי ביותר להבאת צרכנים אל העסק שלך, בכל הפרמטרים קידום אורגני מנצח בגדול,

1.עלות קבועה מדי חודש:אין הפתעות, אין עמלות, אין הפקות.

2.תועלת מקסימלית-עלות מינימלית:ביחס לתקציב, התנועה לאתר העסק שלך הנה האיכותית ביותר שתוכל להשיג, שכן הצרכן ביצע חיפוש אקטיבי לתחום/נושא מסויים ומצא את האתר בית שלכם בראש תוצאות החיפוש בגוגל.

3.יחס הקלקה בין קידום אורגני לקידום ממומן:יחס ההקלקה נוטה באופן מובהק לטובת הקידום האורגני, 1:5, קרי, על כל צרכן שמקליק על מודעה ממומנת, חמישה צרכנים יקליקו על הקידום האורגני. האם באמת צריך לספר לכם יותר?

4.לא כל אמצעי פרסום/שיווק מניב תוצאה הרצויה לעסק שלך, אל תיחפז לקבלת החלטות שיעלו לעסק ממון רב ויגרמו לו נזק יותר מאשר תועלת. בחן היטב את המדיות השונות והתייעץ עם אנשי מקצוע, לא כאלו שיש להם אינטרס אלא ניטרליים שלא עובדים איתך.

נשמח לסייע לכם ללא כל התחייבות, פנו אלינו עוד היום>>

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הקמת אתר תדמית

בניית אתר תדמית אם פעם היה זה התפקיד של חלונות הראווה או של הפרסומות בדפי זהב, ללכוד את תשומת הלב של הקורא או הלקוח הפוטנציאלי,

קרא עוד »
בניית דפי נחיתה - קורנגה בע"מ

דפי נחיתה

תוכן עניינים דפי נחיתה – בעולם השיווק באינטרנט, מקובל לחשוב כי באם נשכיל להקים אתר אינטרנט לבית העסק שלנו ונספר אודות אופי החברה, בדרך זו

קרא עוד »