מה יותר טוב – קידום אתרים אורגני, או קידום ממומן?

קידום אתרים ממומן משנת 2002 - קורנגה
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

שאלת השאלות שאנו נתקלים בה, הנשאלת על ידי כל לקוח חדש ובכל פרויקט באשר הוא, היא מה עדיף מבין שתי האפשרויות ש”מציע” גוגל למפרסמים במנוע החיפוש שלו: קידום אתרים ממומן (PPC) או קידום אורגני (SEO) השאלה מובנת והגיונית כמובן, מכיוון שבכל קמפיין פרסומי (ולמעשה כמו בכל מוצר שאנו מעוניינים לרכוש) אנו רוצים וצריכים לדעת מהן העלויות לעומת התועלת שנקבל.

לשאלה זו על פניו יש תשובה אחת ברורה וחדה; שהרי על פי כל המחקרים וכל כלי הבידוק ניכר בבירור כי הגולשים “מעדיפים” את התוצאות האורגניות – אלה שאינן מופיעות בדמות פרסומת בראש מנועי החיפוש. במילים אחרות, הגולשים מקליקים יותר על תוצאות אורגניות מאשר על התוצאות הממומנות.

אלא שאם נבחן את הסוגיה יותר לעומק ונפרק אותה לגורמים, נגלה שהמציאות אינה בדיוק ‘שחור לבן’, וכי היעילות של כל סוג קידום עשויה להשתנות ממקרה למקרה, וחשוב להבין את ההבדל שבין שני הסוגים, ובכך להבליט את מאפייניו הייחודיים של כל תחום.

למה בכל זאת קידום אתרים ממומן?

נדלג קודם כל לסוף ונגלה את התשובה למי שסקרן: קידום אתרים אורגני הוא האפשרות המועדפת ולבסוף גם הבחירה הנכונה עבור רבים מהמפרסמים והמשווקים.

אך כפי שכבר נרמז קודם, חשוב להבין מהם אותם מצבים בהם הקידום האורגני מתאים, ומתי עדיף לפנות לקידום הממומן. כך למשל, אם אתם מעוניינים לפצל את תוצאות החיפוש שלכם לכמה אופציות בדמות תת קטגוריות (המופיעות בתוצאות החיפוש עצמן, בשני טורים – והמובילות לשני דפים נפרדים באתר) אך אתם חלק משוק תחרותי במיוחד ואין סיכוי שתצליחו להגיע לאותו פיצול כאשר אתם מקדמים בצורה אורגנית, או לחלופין כאשר השוק בפשטות מאד תחרותי בתחום השירות שלכם, ואתם יודעים כי יהיה קשה להגיע עד בלתי אפשרי למקומות הראשונים האורגניים – במקרים כאלה בהחלט יהיה נכון להשקיע בצורה ממוקדת ונקודתית על מילות מפתח מסוימות, ואף להשקיע בכך סכומים גדולים מדי פעם, והכל תוך היצמדות לאירועים אקטואליים ובבחירת הזמנים הנכונים (ימי מבצעים, חגים, סופי שבוע ושעות רכישה פופולריות על פי נתוני מחקרים).

קידום אתרים SEO – אחרי הכל, הבחירה הפופולרית ולרוב הנכונה ביותר

למרות הנאמר לעיל, חשוב לזכור כי מדובר במקרים יוצאי דופן בהם אין ברירה אלא לשחק לפי כללים אחרים, ומובן כי זהו אינו מצב מועדף.

ככלל, כדי להבטיח שתמיד תישארו בתודעת הציבור ותשמרו על מותג חזק באופן מתמשך ורציף, הדרך היחידה להשיג זאת טמונה דרך קידום אורגני איכותי.

רק כאשר תככבו בראש תוצאות החיפוש אצל גולש אקראי בזמן מסוים, ולאחר חצי שנה “תקפצו” בפיד שלו שוב, תוכלו להבטיח הזנה מתמשכת וחזרתית של המותג שלכם בראשיהם של הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

כתבו לנו

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום אתרים במרכז - קורנגה שיווק דיגיטלי במרכז, משנת 2002

קידום אתרים במרכז 🔝

אזור המרכז (מתל אביב עד נתניה בצפון ועד אשדוד בדרום) הוא לב העסקים של מדינת ישראל, בשל גודל האוכלוסייה שהתיישבה בו ומניעה את המסחר וכלכלה.

קרא עוד »
Capture.PNG2

אנקור טקסט (טקסט עוגן)

אנשי מקצוע אשר שגרת יומם עוסקת בקידום אתרי אינטרנט במנועי החיפוש ברשת, מבינים היטב את הפעולות הנחוצות והרבות אותם יש לקיים בכל תקופת הקידום. חלק

קרא עוד »