מי בכלל צריך מומחי PPC ?

PPC לחברות - קורנגה (Koranga)

עולם הPPC פרסום/שיווק ממומן נמדד ע”י פעולות גולשים ( Pay Per Click= תשלום לפי הקלקה).

פשוט וקל לתפעול ככל שיצטייר, הודות לשיווק אגרסיבי, תחום השיווק הממומן הוא עולם שחייבים להבין אותו טוב מאוד בטרם מזינים בו את כרטיס האשראי. מוטב עבורכם שתפנימו (לפני שזה יעלה לכם לא מעט כסף מבוזבז): “חבר” בלי רקע משמעותי בתחום השיווק הדיגיטלי (ובקידום ממומן בפרט) אשר אומר לכם שהוא יקדם עבורכם את הנכסים האינטרנטיים שלכם בקלות, מפני שזה קל ונוח לתפעול ו”חבל שתשלמו עמלה לאיש מקצוע. פשוט שימו כרטיס אשראי, תרשמו כמה מודעות והנה הלקוחות בדרך לעוף עליכם”… בסבירות גבוהה יעשו עוול לעסק שלכם! מכרים וחברים משכנעים אתכם שזהו תחום קל – שלא מצריך הרבה ידע מוקדם?

אז זהו שלא!

בעלי פלטפורמות הפרסום המעוניינים כי כל בעל עסק רענן יניח בקופתם תקציב, מגישים לבעל העסק על מגש של כסף (תרתי משמע) כלים חינמיים ידידותיים ואינטואיטיביים, ובעלי יכולות אוטומטיות להשיג לבעל העסק כמה שיותר חשיפה. אז נכון, אכן פלטפורמות ה PPC הינן אפקטיביות מאוד (שוב, בידיים מיומנות) וגם בשימוש והגדרת פרסום ע”י אדם בעל ידע בסיסי ביותר בשיווק דיגיטלי, ניתן אולי לקבל תוצאות די סבירות שאולי יכסו את עלויות הקמפיין שהעליתם לאוויר (בגוגל, פייסבוק, אתרים אחרים וכד’), אך מה לגבי רווחים נאים עבור העסק?

אז ככה, מבט חטוף מצד עין מקצועית ומנוסה בתחום, יכול לחסוך לכם עשרות אחוזים מהתקציב המושקע  בקמפיין, ולמקד את הפרסום לקהלי היעד הנכונים לבעל העסק.

דוגמא שאני אוהב להזכיר מתוך ניסיוני בעבודה עם לקוחות:

בעל עסק מתחום ה”דקים” למרפסת, גינה וכו’ (סֶפֶן בעברית) שפרסם בכוחות עצמו במשך מספר שנים והיה מאוד מרוצה מנתוני הפרסום אליהם נחשף מידי יום, שבוע, וחודש ולטענתו זכה ל”כמות חשיפות מטורפת”, וכמות כניסות מספקת לאתר (שייצרו לו תנועה טובה של לקוחות פוטנציאלים). אם כן אותו בעלי עסק, הסכים לתת לנו- המומחים של קורנגה, להעלות עבורו קמפיין ממומן מקצועי. לטענתו, הופתע לגלות שכבר בשבוע הראשון לפעילות הקמפיין, גדלה החשיפה לנכס המקוון שלו, בשיעורים שאינם פרופורציונליים ואיתם גם כמות הכניסות לאתר.

לאחר מכן, הוצגו לו העובדות כי 30% מהתקציב שלו עד היום, בוזבז בידי סקרנים שחיפשו “מסכים דקים” מאחר ובהגדרות הפרסום לא הגביל את המערכת להופיע אך ורק בביטויים ממוקדים למוצר שלו, והביטוי “דקים” מופיע בתוך הביטוי “מסכים דקים”. כלומר במילים פשוטות, מודעות הפרסום שלו הופיעו בשאילתות חיפוש שאינן רלוונטיות.

ההבנה של בעל העסק כי פרסום ע”י מקצוענים משתלם לו בהרבה מהשיטה שבה נקט בעצמו, הגיעה כאשר כמות הפניות מצד לקוחות ממוקדים עלתה ועימה גם כמות העסקאות שנולדו מפעילות זו (וכל זאת באותה מסגרת תקציבית שקדמה לשירותינו המקצועיים).

PPC לעסק - קורנגה שיווק דיגיטלי

לסיכום

PPC – קידום ממומן, הינו תחום מתפתח וצובר תאוצה, ככל שהטכנולוגיה מתפתחת ולא בכדי. היכולת של פלטפורמות טכנולוגיות לבצע מדידה בשיעורי דיוק גבוהים ביותר מאפשרת לבעלי העסקים, לא רק לחוש או לשער שההתגברות בהכנסות ורווחי החברה היא כתוצאה מהשקעה בפרסומות, אלא לחזות ולקבל הוכחות למקור הגעת העסקאות וכימות מדויק של ההחזר על ההשקעה בפרסום.

איציק גולדנברג

איציק גולדנברג

בעלים ומנכ"ל - חברת קורנגה בע"מ

כתבו לנו

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

בניית אתרי קטלוג - קורנגה הקמת אתרים

בניית אתרי קטלוג

פתחתם עסק, או מעוניינים להרחיב את הפעילות הכלכלית ומחזור המכירות? הברירה הטבעית שלכם להתרחבות מסוג זה הנו האינטרנט, הזירה היחידה בה רוב העולם חולק את

קרא עוד »