קידום ממומן

מה זה קידום ממומן (ומה ההבדל בינו לבין קידום אורגני – SEO) ?

פרסום בגוגל מתנהל כמעין מכרז שבו מפרסמים שונים מתחרים על שטח מוגבל (4 תוצאות למעלה תוצאות החיפוש ו-2 למטה, נכון לרגע כתיבת השורות האלה).

אולם, להבדיל ממכרז כפי שאולי אתם מכירים אותו מתחומים אחרים (למשל, על רכבים מכונס נכנסים, מכירות פומביות של אומנות ועוד) למנועי החיפוש כדוגמת גוגל, ישנם שיקולים נוספים להצגת סדר המודעות, אשר נובעים מהרצון של גוגל ודומיו לתת חווית משתמש טובה למשתמשיו, למשל: הרלוונטיות של המודעה לשאילתת החיפוש, איכות העמוד או האתר שמקושרים למודעה בקמפיין וכו’.

מודעות הקידום אתרים ממומן (ppc), יופיעו תמיד בפסגת התוצאות של מנועי החיפוש כדוגמת גוגל מהסיבה הברורה ביותר : לחברות כמו גוגל יש אינטרס למקסם את רווחיהם על ידי הדגשת שטחי הפרסומות וכן טשטוש הבדל הנראות בינן לבין התוצאות האורגניות.

כל לחיצה על תוצאה ממומנת שעלתה משאילתת חיפוש במנוע של גוגל ודומיו, מכניסה כסף רב מאוד לענקיות על חשבונו של המפרסם- בעל העסק. עלות של קליק בודד יכולה לנוע משקלים בודדים ועד לעשרות  או מאות שקלים עבור נישות תחרותיות מאוד.

אז מדוע כדאי לי להשקיע בקידום ממומן (במיוחד אם אני כבר מקדם אורגנית והאתר מדורג טוב על מגוון ביטויי מפתח) ?

  1. יכולת פרסום מאד ממוקדת
  2. יכול לפעול באופן כמעט מיידי- להעלות מהר מאוד עם מודעה בתוצאות החיפוש של מנועים כמו גוגל.
  3. ניתן להפנות לעמוד נחיתה (בלי המון תוכן ועם אוריינטציה מאוד מאד מכירתית)
  4. אידיאלי עבור קמפייני שיווק אגרסיביים / מבצעים מיוחדים לזמן מוגבל / השקות של מוצרים ועוד.
 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by korangaseo (@korangaseo)

אז למה לי לעשות קמפיינים של PPC במחלקת הקידום ממומן של קורנגה?

מחלקת הקידום ממומן (PPC) שלנו מתמחה בהבאת הלקוחות הנכונים והמתאימים ביותר עבור כל חברה, ארגון, מוסד וגוף המעוניין בתחום קידום אתרים במנועי החיפוש.

בשיתוף פעולה מלא איתכם, תוך הבנת ה”אני מאמין” של ארגונכם, המאפיינים הייחודיים לו וקליעה מדויקת לקהל היעד – אנו מביאים עוד ועוד לקוחות חדשים כבר קרוב לעשרים שנה.

איתכם יד ביד

עבודת ההכנה, הכוללת חשיבה מעמיקה לגבי קהל היעד, לגבי המילים הרלוונטיות ומאפייני החיפוש, נעשית בשיתוף פעולה מלא איתכם, ובהבנה מרבית של אופייכם ואופי החברה שלכם. אנו מאמינים כי רק על ידי שיתוף פעולה מלא איתכם, תוך לקיחת כלל המשתנים במשוואה בחשבון, תושגנה התוצאות הטובות ביותר ואחוזי ההצלחה יהיו מקסימליים. ואכן, התוצאות כבר מדברות בעד עצמן במשך שנים – בכל יום מחדש.

להפוך את החסרון ליתרון עם קידום אתרים ממומן

עולם השיווק באינטרנט הוא מלא תמורות, חידושים, יוזמות ופיתוחים. אנו לא נרתעים מתחום חדש המתפתח בשוק, אלא להיפך – אנו לומדים אותו לעומק, מבינים את מקורותיו והשלכותיו, ובוחנים כיצד ניתן למקסם את הצמיחה שלנו בעזרת אותם כלים. אחרי הכל, מדובר בשחקן חיזוק חדש, והטעות הגדולה ביותר שניתן לעשות היא לראות בו יריב שלא כדאי לשתף איתו פעולה.

בצורה זו של פרסום ברשת, יש לעסקים הקטנים הזדמנות להתפרסם כמו הגדולים בתקציב שמתאים להם. שתי אפשרויות הקידום (הממומן והאורגני) הן טובות עבור קידום העסק שלכם על שירותיו ומוצריו בתוצאות החיפוש (SERP) של גוגל ודומיו ויש אתרים רבים שבוחרים לפרסם בשתי השיטות- הן בשטחי הפרסום הממומנים והן באלו האורגניים.

גאים בתוצאות שלכם

בכל פעם שפרויקט חדש מצטרף לשורת ההצלחות שלנו, קשה להחליט מי מרוצה יותר – הלקוח או אנחנו.

אנו רואים שליחות ברמה האישית בכל אחת ואחת מהמשימות, ואכן, הן לא תגענה לסיומן עד שאחרון הפרטים בהן יטופל. אנו מזמינים אתכם להצטרף למאות לקוחותינו המרוצים, ולראות סופסוף תוצאות משמעותית עבור הארגון שלכם.

להשגת תוצאות אמיתיות במנועי החיפוש, צרו איתנו קשר ונשמח להביא את הארגון שלכם עשרה צעדים קדימה!

למאמרים נוספים ותשובות לשאלות נוספות שלכם אודות קידום ממומן ושיווק דיגיטלי בכלל, היכנסו כאן

שאלות שכיחות שנוגעות לתחום ה-PPC:

מהן יתרונותיו של הקידום הממומן?


סיכון נמוך להוצאת כספים רבים – בעוד שעבור תהליך הקידום האורגני עליכם להתחייב כספית לחברת קידום האתרים, קידום ממומן אינו מחייב אתכם לטווח ארוך של זמן – ניתן לבצע קמפיינים קצרים מאוד ועדיין להביא תוצאות נאות (למשל עבור קידום מבצע חיסול או שיווק בחגים).
מיידיות – בעוד שתהליך קידום אורגני מביא תוצאות ממשיות רק אחרי מספר חודשים ומעלה (תלוי בתחום העסק והתחרות בו), קמפיינים ממומנים (,Google ads
Google Display Network , פרסום ברשתות חברתיות וכו’) טובים, יכולים להביא לכם תוצאות כבר לאחר זמן פרסום קצר של מודעה.
גמישות בבחירת הביטויים – גוגל ושאר פלטפורמות שיווק דיגיטלי, מאפשרות לכם לייצר מודעות עבור ביטויים “יצירתיים” שאינם יתאימו לקידום אורגני. למשל מי שעוסק בתחום מאוד נישתי אשר אינו מחופש רבות בגוגל, יוכל למצוא ביטויים רלוונטים לאפיק הממומן, אך לא יוכל לעשות אותו דבר עבור קידום האתר בצורה אורגנית. בנוסף, במודעות ממומנות בגוגל תוכלו להופיע בתוצאות החיפוש עבור שמות המתחרים העסקיים שלכם, מה שיכול לעזור לכם בתחרות מולם.
גמישות בעיתוי הופעת המודעה – ב- Google ads תוכלו לקבוע זמנים מדוייקים בהם תופיע המודעה ולאחר מכן תוכלו לערוך או להסיר את המודעה בכל רגע נתון.
בדרך זו, תוכלו להתאים את זמני הופעת המודעות לפעילויות שיווקיות אחרות שאתם מבצעים במקביל, למשל אירועי יח”צ, תקופות מיוחדות בשגרת העסק (למשל מבצעי חיסול סחורה, תקופות “יבשות” – למשל בזמן משבר הקורונה), תקופת מועדים שונים (חגי ישראל, ימי מבצעים לוקאליים ובינלאומיים, כמו הבלאקפריידי ויום הרווקים הסיני) ולאירועים וקורסים שאתם רוצים לפרסם.
אם חשיבות הופעתכם בתוצאות החיפוש של גוגל הינה לזמנים ספציפיים במיוחד – קידום ממומן הוא פתרון מצוין ויכול להספיק לצרכי העסק שלכם אפילו מבלי לבצע קידום אורגני לנכס הדיגטלי שלכם.

איך נקבע המחיר לקליק במסגרת קמפיין קידום ממומן?


העקרון הבסיסי (והראשון בחשיבותו), המכתיב את המחיר לקליק ב- Pay per click) PPC) של גוגל , הוא התחרות הקיימת עבור כל ביטוי (כלומר, מה היא כמות המפרסמים שרוצים להופיע בתוצאות החיפוש על ביטוי מסוים ).
בנוסף, ישנם משתנים אחרים בהקמת קמפיין ממומן בגוגל ודומיו, המשפיעים על המחיר שתצטרכו לשלם על כל קליק שגולש מבצע על המודעה בעמוד התוצאות (SERP) : רלוונטיות המודעה על כלל מרכיביה (כותרת+ תיאור+ פססקת תוכן עצמו) לביטוי עליו אנו מעוניינים להופיע, דירוג אורגני נוכחי של עמוד הנחיתה על הביטוי, ציון איכות למודעה, ציון איכות לקבוצת המודעות ומשתנים אחרים , המשפיעים על התשלום בפועל עבור כל לחיצה על כניסה לאתר דרך המודעה בכל ביטוי שהוא.


כיצד ניתן לדעת כמה אנשים מחפשים ביטוי מסוים בגוגל או כל מנוע חיפוש אחר ?


ברחבי רשת האינטרנט קיימים מגוון כלים (חינמיים ובתשלום) ייעודיים עבור קבלת נתונים חיוניים כמו ממוצע חודשי של חיפושים חודשיים של משתמשי המנועים השונים, על מילות / ביטויי מפתח ספציפיים. כלים חיצוניים טובים כדוגמת, Neil Patel Ubersuggest או Keyword tool IO מאפשרים לנו לקבל תמונה אודות סטטוס כמויות החיפוש של ערכים אותם אנו מעוניינים לקדם במסגרת קידום ממומן או אורגני בפלטפורמות שיווקיות שונות כמו: המנוע של גוגל, אינסטגרם, טוויטר, בינג, אמזון ועוד, אך עבור המנועים של קבוצת גוגל אין שני לכלי המקורי של גוגל , Keywordplanner שעבורם הוא המדויק ביותר (מן הסתם).
הכלי של גוגל מאפשר לבצע תהליך הנקרא בעגה המקצועית : “מחקר מילות מפתח”, כדי לדעת כמה גולשים חיפשו את המילה או הביטוי בגוגל באופן מדויק ובכך מאפשר לנו להתמקד בביטויים הרצויים עבורנו טרם הקמת המודעות.




מה המשמעות של הקיצור PPC?


המשמעות של PPC היא Pay Per Click – תשלום עבור כל קליק. זהו המנגנון בו עובד הקידום הממומן בענק החיפוש Google – כל לחיצה של גולש על מודעה, עולה למפרסם כסף שמועבר לגוגל.


מהו התהליך של בניית קמפיין לקידום ממומן ב-Google


מחקר מילות מפתח – בכלים יעודיים לכך, בעיקר באמצעות שימוש ב-
Keywordplanner של גוגל
חקר מתחרים – בחינת האתרים המתחרים עם העסק אותנו אנו רוצים לקדם, מבחינת משתנים כנו: על אלו ביטויי מפתח הם מקודמים, איך בנויה המודעה, איך עמוד הנחיתה שלהם נראה ועוד ועוד.
בחירת הביטויים הרלוונטים עבורנו לקמפיין (וגריעתם של אלה שלא באמצעות כלי ה- Google Ads) והוספתם בתוך הכותרות ובגוף המודעות עצמן.
העלאת הקמפיין + קבוצות מודעות + מודעה רלוונטיות לכל קבוצה.
מעקב ושיפור הקמפיין עפ”י הצלחת המודעה – כמה המרות מגיעות מהמודעה (אחוז גבוה של לחיצות על המודעה ביחס לכמות החשיפה בעמודי תוצאות החיפוש (SERP), לחיצה על חיוג לטלפון של העסק וכו’.

כתבו לנו

מידע נוסף שעשוי לעניין אתכם