קידום אורגני לעסקים קטנים – מהם היתרונות?

קידום אורגני לעסקים קטנים - קורנגה בע"מ

תוכן עניינים

בעולם העסקים כמו בחיים יש הגדרה לכל עסק, הן מבחינת סדר גודל כספי ומדדים נוספים אשר קובעים למעשה את היכולת הכלכלית של כל עסק וחברה והן מבחינת ניהול תקין ומקצועי, הדבר בולט ביתר שאת בעסקים קטנים ובינוניים (בעגה השיווקית: SMB") אשר לרוב אינם יכולים להרשות לעצמם ליווי של משרד פרסום/שיווק.

אז מה בכל זאת לעשות כדי לקדם את עסק קטן בקרב קהל יעד רלוונטי?

התשובה לכאורה מאד פשוטה. ה"לכאורה" מייצג את הקלות בהזמנת שירות פעילות קידום אורגני, אך אינו מייצג את מורכבות הפעולות הנדרשות לכך.

בדיוק בנקודה זו, אנו בחברת קורנגה נותנים מענה מלא ומקצועי על מנת למקסם את התקציב הקיים ולהניב יחסי עלות-תועלת גבוהים אשר יניבו לעסק כניסות רבות ולקוחות חדשים אשר טרם נחשפו אליו או כאלו המבצעים חיפוש בשל צורך ועיתוי.

מיקוד תקציב השיווק לפעילות אחת, אינה הדבר המומלץ אך במסגרת מגבלות תקציביות חשוב וקריטי לבחור את הפעולה החשובה ביותר, כזו שתניב לעסק חשיפה ונוכחות ברשת, כזו שתניב לקוחות חדשים ותגדיל את מחזור ההכנסות בשורה התחתונה!

קידום אתרים אורגני הינו הפתרון היעיל ביותר לעסק קטן, כגדול, שכן בעזרת ערוץ שיווק זה, אנו משיגים מספר מטרות עיקריות כאשר בכל ערוץ שיווק אחר (טלוויזיה/רדיו/עיתונות/יח"צ) לא נוכל להשיגם בתקציב קטן/בינוני ובטח ובטח לא לקיים חשיפה קבועה 24/7 מול קהל היעד הרלוונטי.

  • חשיפה לקהל יעד רלוונטי המבצע חיפוש ונחשף לאתר הבית.
  • קהל ממוקד מטרה ואיכותי המחפש ספציפית את השרות/מוצר שאתה מוכר.
  • נוכחות מתמדת בתוצאות החיפוש בגוגל.
  • מנוע צמיחה כלכלי.
  • קבלת פניות באמצעות טופס צור קשר שמוטמע באתר ובטלפון (הפקת לידים מפעילות האתר).

אלה הם היתרונות הבולטים של קידום אורגני, כאשר ישנם יתרונות נוספים משניים יותר אך עדיין חשובים, לדוגמא: זכירות גבוהה יותר, חיזוק מוניטין של עסק, הפצה משנית "מפה לאוזן" על ידי ממליצים (גולשים שנתקלו באתר העסק שלכם והתחברו לפעילותכם) ועוד ערכים מוספים הנוצרים באופן טבעי מהקשר בין חברים ובני משפחה.

עסק קטן אשר אינו יכול להרשות לעצמו פרסום/שיווק במדיות אחרות ימצא מהר מאד את דרכו בערוץ השיווק הדיגיטלי, אך לאחר מכן ישאל עצמו את השאלה הלא פשוטה, אך עם זאת כל כך חשובה: כיצד להשקיע את התקציב ובאלה ערוצים מקוונים להתמקד בקמפיין השיווקי?

אנו בקורנגה ממליצים על קידום אורגני לעסקים קטנים- בינוניים, כערוץ השיווק המתקדם ביותר והיעיל ביותר (אם כי במקרים מסוימים מאוד, נשקול להתמקד דווקא בקמפיין ממומן בגוגל)!

מה מבצעים במסגרת התהליך קידום אורגני?

קידום אורגני במנועי חיפוש (גוגל, בינג, דאק-דאק-גו וכדומה) הידוע לרבים (לא רק בעולם השיווק הדיגיטלי), כ-SEO= Search Engine Optimization, הוא סט אדיר של חוקים וקווים מנחים אשר יש לדבוק בכמה שיותר מהם, עבור הגולשים באתר כלשהו ועבור האלגוריתם של מנועי החיפוש. כלומר במילים אחרות, ישנן פעולות רבות מאוד שיש לבצע בתוך האתר שחפצים לקדם ("Onsite SEO") ומחוצה לו – ברחבי רשת האינטרנט ("Offsite SEO"), על מנת לתת לבוטים שסורקים את עמודיהם השונים של אתר העסק שלכם מטעם מנועי החיפוש כמו גוגל ואחרים, את ההבנה הטובה ביותר לגבי מהו הרעיון העומד מאחורי העסק שלכם בכלל ומאחורי הנכס הדיגיטלי שלכם בפרט, מה אתם מוכרים, איזו סמכות אתם בתחום עיסוקכם (האם אוטוריטה משמעותי או לאו), איזה ידע אתם מעניקים לגולשים/לקוחות שלכם ומה מידת המעורבות שהוא יוצר (כמה זמן המשתמשים צורכים אותו? האם הוא מוביל אותם לבצע פעולות נוספות באתר כמו מילוי טופס יצירת קשר או לחיצה על כפתור חיוג?). בנוסף לכך, גם הבוטים של מנועי החיפוש וגם הגולשים שלכם, מוכרחים לקבל חווית שימוש ראויה עד מעולה באתר שלכם, על מנת שתראו תוצאות מיטביות מתהליך הקידום האורגני שלכם. משמע, אתר העסק שלכם צריך להיות בנוי בצורה הגיונית – עם היררכיה ברורה של תפריטים (סרגל עליון, סרגל תחתון, שימוש בתת קטגוריות, שיכולות למשל לצאת כ"דרופ דאון" מהסרגלים וכו'), עם הכוונה ברורה לדפים החשובים ביותר לעסק שלכם ולגולשים, בהבנת הרעיון שעומד מאחורי השירותים/מוצרים שאתם מציעים (עקרון ה-"עד 3 קליקים מעמוד הבית לעמודים החשובים באתר") ויצירת "משפך שיווקי" ברור וטוב, אשר יוביל את הגולשים לבצע את פעולת ה"המרה" בצורה יעילה, אך לא אגרסיבית (שתגרום לו בוודאות גבוהה לנטוש את האתר לפני ביצוע ההמרה).

בין הפעולות החשובות שצריכות להופיע בכל תהליך קידום אורגני לעסק, הנעשה בצורה מקצועית:

  • וידוי נראות טובה של האתר הן בגרסת המחשב השולחני ("דסקטופ") והן בגרסת המובייל (טלפון חכם)- שלא יהיו פערים בנראות ותפקוד האתר בין 2 הגרסאות (למשל טקסט החורג משולי המסך בגרסת הטלפון החכם).
  • ביצוע אופטימיזציה לתוכן (טקסטים, תמונות ווידאו) באתר- על מנת לקדם אתר אורגנית בצורה יעילה, על התוכן באתר להעניק למשתמשים בו, ערך מוסף מבחינת ידע, חווית גלישה והבנת המוצר/שירות שאתם מציעים. התוכן אותו אתם מייצרים באתר, על אף כי אמור לכלול שלל "סיגנלים" שיזוהו בידי מנועי החיפוש ויגרמו לו להבין על מה אתם מדברים (בעזרת שימוש במילות מפתח, בכותרות H, תגיות תיאור תמונות וכדומה), מוכרח לתת ערך מוסף לגולשים ולהיות מכוון בראש וראשונה אליהם (ולא בצורה ה"מתחנפת" למנועי החיפוש, אך לא נראית טבעית לגולשים ולא עושה שכל עם המסרים והמידע שאתם רוצים להעביר באמצעות התוכן). 
  • שיפור מהירות גלישה באתר- למשל באמצעות כיווץ משקלם של קבצי תמונות ומיטוב הגדרות שמירת הזכרון המטמון ("cache") באתר.
  • בניית פרופיל קישורים איכותי לאתר העסק – קבלת קישורים או הפניות אם תרצו, מאתרים חיצוניים ("backlinks") לאתר אותו רוצים לקדם, הוא הכרחי בכל מקרה שבו מקדמים אתר בתוך זירה תחרותית שבה יש הרבה עסקים המתמודדים איתכם על החשיפה וקבלת לידים ועסקאות מכר אונליין (במקרה של אתרי מסחר מקוונים) בתוך המרחב האינטרנטי. הפניות מאתרים חיצוניים איכותיים(!), מהווים מעין "המלצה" לאלגוריתם של מנועי החיפוש השונים כדוגמת גוגל, על כך שאתר העסק הינו מקור לידע טוב וסמכותי וכדאי להתייחס אליו בצורה ראויה (קרי לדרג אותו גבוה בתוצאות החיפוש על מילות/ביטויי מפתח שגולשים מחפשים עבור תחום העיסוק של העסק שלכם). אתר עסק המתמודד בזירה תחרותית, על דירוג בתוצאות גוגל ולא שם שום משקל בתהליך הקידום על השגת קישורים ממקורות רלוונטים (לתחום העיסוק) ומהימנים, יתקשה מאוד להגיע לתוצאות טובות מול מתחריו, אפילו אם האתר נראה טוב ומכיל תוכן איכותי ורלוונטי.

תהליך קידום אורגני במנועי חיפוש (SEO) אשר לא נוגע אפילו קצת בחיפוש והשגת הפניות מאתרים שונים וטובים (אידנקסים מקצועיים רלוונטים לתחום העסק המקודם, אתרי בלוגים כלליים או נישתיים שזוכים לאהדה ברשת וכו') – בעיקרר באמצעות שימוש בשיטת ה"מאמר אורח מקצועי", אינו יכול להיות מקצועי דיו עבור רובכם ומוטב כי תתייחסו לסעיף זה בבואכם להעסיק את שירותיו של מומחה קידום אתרים עבור אתר החברה/ארגון שלכם.

עכשיו אתם ודאי מעוניינים בדוגמאות ליעילותו של קידום אורגני מקצועי עבור עסקים מתחומים שונים, אז המשיכו איתנו לפסקה הבאה>>

מספר דוגמאות ללקוחות עבר/הווה שבחרו בקידום אורגני לעסק שלהם (כערוץ שיווקי בלעדי) ויצאו מרוצים🤗 💵

*מבלי לציין את שמות הלקוחות במפורש:

  • חנות פרחים במרכז הארץ: בזכות הקידום האורגני האתר מניב הכנסה ממוצעת של 50,000 ש"ח מדי חודש.
  • חנות רהיטים בצפון הארץ: מיקום גאוגרפי מרוחק מהמרכז (מבוסס משלוחים) מניב מדי חודש כ-65,000 ש"ח הכנסה מאתר הבית.
  • חברת הדברות: בתוך 4 חודשים אתר הבית התחיל להניב פניות וטלפונים, דבר שלא קרה בעבר למרות שהאתר קיים מעל 5 שנים. כיום החברה מגלגלת מחזור של 38,000 ש"ח מדי חודש רק מהלקוחות המגיעים באמצעות הקידום.
  • חברת היי-טק/סטארט אפ: פיתחו מוצר מבריק אך תקציב השיווק הופנה לטובת כנסים ותערוכות מהם לא הניבו ולו עסקה אחת. בתוך 3 חודשים לאחר תחילת קידום אורגני הצליחו לייצר קשרם עסקיים חובקי עולם, לאתר מפיץ במדינת היעד ולשווק את המוצר גם בקרב קהלים חדשים.

אלו הן חלק קטן מהדוגמאות הרבות בקרב לקוחותינו, אשר למעשה הקידום האורגני משמש "צוות מכירות" הפועל על גבי הרשת ומניב פניות רבות ואיכותיות עבורם.

רוצה לדעת יותר אודות קידום אורגני לעסקים קטנים?

חייגו אלינו עוד היום או מלאו את טופס יצירת הקשר שבתחתית האתר ואנחנו נדאג לחזור אליכם בהקדם

אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה SEO, קידום אתרים בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: