קידום ממומן או אורגני ?

קידום אורגני בגוגל לעומת קידום ממומן - מאמר של קורנגה בע"מ
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

קידום אורגני וקידום ממומן שונים במהות התכלית האחד מהשני, לכן כל ניסיון להכיל האחד לגבי השני נידון לכישלון בסופו של דבר.

ראשית, חשוב להבין את חלקו של כל אחד בתהליך קידום האתר ומה כל תהליך מביא עימו כערף מוסף שהשני לא יכול לספק אל לחלופין העלות לכך גבוהה מדי ואינה כדאית.

אז נתחיל בדברים הברורים, קידום אורגני הינו תהליך ארוך טווח המבשיל בקצב איטי (חודשים ומעלה)אך ברגע הגיעו לבשלות מניב כניסות רבות לאתר, מכירות, וכו’.

קידום ממומן הינו תהליך קצר מועד וביכולת ביצוע מהירה(תוך יום יומיים לעלות בקמפיין)קרי, כותבים מודעות ומפיקים באנרים לפרסום רודף (remarketing) מזינים מילות מפתח ותוך כמה שעות גוגל מאשר את המודעות והקמפיין רץ.

נשמע מעולה…אך רק למי שמבין את השוני בין השיטות ומה היתרון של כל אחת מהן, כאן רבים טועים ונופלים בפח של אנשי מדיה אשר כל רצונם הוא לרכוש מדיה על מנת להגדיל את הכוח שלהם(קופונים מגוגל וכו’)לא תמיד השיקול שלך כבעל עסק תואם לרצון של הפרסומאי ולכן חשוב מאד שכל בעל עסק ידע לעשות את ההבחנה בין השיטות הנ”ל.

קידום אורגני מאפשר בסופו של דבר לחשוף את האתר לקהל יעד עצום, לא לשלם פר הקלקה או להיות “שבוי” של גוף מדיה או מקדם אשר כל מהותו הנה למשוך את התקציב שלך לקמפיין ממומן. הקידום האורגני מכיל מספר יתרונות נוספים:

יחס ההקלקה בין קידום ממומן לאורגני עומד על כ- 6/1- קרי על כל הקלקה בממומן, שישה מקליקים באורגני!

קידום אורגני בגוגל לעומת קידום ממומן או… ההבדלים הבולטים בין שתי שיטות הקידום:

  • עלות: לא משתנה בהתאם לכמות הקלקות וכו’, תקציב קבוע וידוע מראש-אין הפתעות. לאחר כשנה קידום כמות ההקלקות עולה משמעותית אך המחיר לא משתנה, בשלב זה בית העסק/חברה כבר משלמים אגורות לכל הקלקה או שקל בודד. לעומת עלויות הקלקה בקידום ממומן מדובר על פער של מאות ואלפי אחוזים.
  • כדאיות:רוב הגולשים מודעים לנושא המודעות בגוגל ולכן לא יקליקו עליהן ,אלא כצורך מיידי אשר רבים מהפעמים בית העסק לא מספק אותו(לטעמם)ולכן הגולש לא רוכש וההיפך, נותר עם רושם שלילי על בית העסק, זאת במידה והוא זוכר אותו.
  • מיתוג ומותג:הופעה קבועה במקומות הראשונים בגוגל יוצרים תחושת “העצמה” לחברה ולבית העסק, וגורמים לגולשים להיכנס לאתר, גם אם לא הקליקו בפעם הראשונה או השנייה, בסופו של דבר גולש אשר מחפש מקלחון, ישוב לחפש כזה לאחר כמה שנים שוב על מנת לשדרג, להחליף, כאן הוא יפגוש את האתר שלך שוב ושוב ולמעשה חשיפה קבועה זו מגדילה את הסיכוי של הלקוח ליצור קשר עם בית העסק.
  • שירות קידום אתרים אורגני מתחילת התהליך (וגם בניית אתר במידת הצורך), מחקר מילות מפתח בגוגל, אופטימיזציה ועוד. למידע נוסף על התהליך של קידום אתרים אורגני –
    לחץ כאן.
  • הופעה 24/7: קידום אורגני מאפשר לכם חופש פעולה בעסק, אין צורך בבדיקת החשבון, אין צורך להטעין עוד תקציב, אלא לוודא כי הקידום האורגני מבוצע בהתאם לכללים. גוגל כבר יעשה את יתר העבודה 🙂

קידום אורגני-אמת בפרסום:

מאחר וקידום אורגני מבוסס על אתר הבית של העסק, רוב הסיכויים שהמידע בו אמיתי ונכון, בניגוד לקמפיין ממומן המבוסס לרוב על עמודי נחיתה(טעות ביסודה)מחוץ לאתר, שם ניתן לרשום טקסט “חופשי יותר”.בניגוד לארת בו המידע חייב להיות אמין ונכון, שכן אלו הם פני החברה ולא פרסום הניתן להסרה ברגע.

מחיקת טקסט מאתר הבית אגב, מביאה עימה בדרך כלל ירידה בדרוג גוגל ולעיתים הדרך חזרה ארוכה ומייגעת, משהו כמו לטפס את שביל הנחש במצדה.. אבל כאמור גם את זה עושים מדי יום.

אנו בקורנגה לא פוסלים אף אחת מהשיטות אך תומכים יותר בקידום אורגני מעצם מהות הקידום והאפשרות האמיתית לקדם כל עסק, קטן כגדול למיקומים הגבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל. יחד עם זאת חשוב מאד להבין את המשמעויות לכך ויותר מכת העלויות הכבדות בדרך כלל בקידום ממומן.

נשמח לשוחח אתכם ללא כל התחייבות.

צוות קורנגה

כתבו לנו

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

Capture.PNG2

אנקור טקסט (טקסט עוגן)

אנשי מקצוע אשר שגרת יומם עוסקת בקידום אתרי אינטרנט במנועי החיפוש ברשת, מבינים היטב את הפעולות הנחוצות והרבות אותם יש לקיים בכל תקופת הקידום. חלק

קרא עוד »