מה הקשר בין עיצוב אתר איכותי ובין קידום אתרים אורגני?

קידום אורגני
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

בעולם העשיר והמגוון של קידום אתרים אורגני, יש שיגידו כי קיים קשר אמיץ ובלתי ניתן לניתוק בין עיצוב איכותי ובין קידום האתר באופן בגוגל. כל אותם מומחים כמובן צודקים, ובמיוחד כאשר הדבר נוגע לדפי נחיתה, אך האמת היא שכשמדברים על קידום אתרים אורגני הטענה הזו נכונה פי כמה וכמה – וזאת בראש ובראשונה מפני שבשיטה המבוססת על תשלום (לפי צפייה למשל), העיצוב למעשה יכול להיות מכוער ולא מושקע כלל, ולא יהיו תהיינה לכך כל השפעות על נתוני הכניסה לדף (בנוגע לשאלת ההישארות בו – זה כמובן כבר סיפור אחר)…

אך לעומת זאת, באתרים המקודמים בגוגל עי” קידום אורגני, אחד הפרמטרים המשמעותיים ביותר בדירוג הוא העיצוב, ולמעשה הרבה מאד מההצלחה תלויה בו. אז איך תשקיעו נכון בעיצוב האתר שלכם? הנה כמה עקרונות מפתח שכדאי לעקוב אחריהם, כדי להבטיח עיצוב נכון ומותאם לאתר ולעסק שלכם:

1. התאמה לשירות

גם אם נטייתכם הטבעית היא להעדיף צבעים מסוימים על פני אחרים, או סגנון מסוים שאהבתם ואתם מעוניינים לחקות ממקומות ותחומים אחרים, חשוב לזכור כי לתחום השירות שאתם מציעים צריכה להיות נוכחות כלשהי – וחשוב לתת על כך את הדעת. כמובן שאין זה אומר כי עליכם למחוק לחלוטין את טעמכם האישי ולחשוב רק על ה”נורמה” (מה גם שקיימים תחומים שלמים בהם העיצוב כולו לוקה מאד בחסר, בין כל המתחרים באשר הם), אולם במקרים כמו שירותי ים למשל – אין אפשרות שלא לשים את הצבע הכחול כדומיננטי בעיצוב הקונספט; במקרים אחרים של שירותים הקשורים לתעשייה לדוגמה, חייבים לעשות שימוש בסמלים ודימויים חזקים ובעלי נוכחות – ואילו גוונים עדינים או לוגואים בגוונים שקופים יתאימו כנראה פחות.

2. התאמה לקהל היעד

ועם האמור לעיל אודות השוק ולמעשה בעיקר המתחרים שלכם, אל לנו לשכוח את קהל היעד שלכם – ובכלל זה גם את קהלי היעד הפוטנציאליים שעשויים להיות למוצר שאתם משווקים. הרבה  פעמים תהיה הלימה גדולה בין השניים, אך במקרים שלא, חשוב לבחור בחברת עיצוב שתדע לאזן ביניהם בצורה עדינה, נכונה ומחושבת.

3.  לעורר סקרנות, בטוב טעם

כאשר מדברים על קידום אתרים צריך לזכור גם לדבר על החשיבות של עיצוב האתר. העיצוב צריך להיות מושך, אין על כך עוררין; אך מנגד חשוב לזכור כי לא מדובר בפרסום חוצות או בפרסומת כלל, ולכן כל השפה הוויזואלית – החל מעוצמת הצבעים ועד לצפיפות האלמנטים צריכה לשמור על איזון עדין גם כן – כך שתעורר עניין וסקרנות, אבל בצורה נעימה וידידותית, שתגרום לצופה להגיד בעצמו “אני רוצה לשמוע עוד”, ולא שהוא יקבל את הכל “בכפית” כמו בפרסום גלוי ומוחצן.

4. טאץ’ אישי ואחרון

כדי שהעיצוב יהיה מתוחכם באמת, וכדי להבטיח את הצלחת האתר בקידום האורגני, כדאי להתעקש על “טוויסט” קטן שיהיה באתר – פיצ’רים מיוחדים, אנימציה ייחודית או כל רעיון אחר שמתאים לעסק שלכם – כדי להבטיח עניין אמיתי ותשומת לב ייחודית שלא תהיה אצל המתחרים.

כתבו לנו

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

בניית אתרים לגוגל - מאמר של קורנגה בניית אתרים וקידומם

בניית אתרים לגוגל

עולם האינטרנט תופס תפקיד מרכזי בחיינו. ההיצמדות לסמארטפונים ולמחשבים עושה את שלה וכיום רוב הפעילות העסקית בהיבט השיווקי נעשית דרך האינטרנט. לשם הצלחת שיווק שירותי

קרא עוד »
ניהול מוניטין בגוגל ושאר מנועי חיפוש - קורנגה

ניהול מוניטין בגוגל

ניהול מוניטין ברשת, או ניהול מוניטין בגוגל, נחשב לתחום די חדש שנכנס בשנים האחרונות לתודעה, בעיקר בכל הקשור לעסקים, חברות, אנשי עסקים או יזמים- גדולים

קרא עוד »