פתיחת גוגל לעסק שלי (Google Buisness)

קידום בגוגל לעסקים - קורגנה
     

תוכן עניינים

גוגל לעסקים מקומיים או Google Business באנגלית היא הפלטפורמה לעסקים מקומיים של גוגל (נקראה עד לאחרונה בשם: Google My Business), אשר ידועה לחלקכם פשוט כ”דף עסקי בגוגל”. זוהי פלטפורמה עצמאית לגמרי אשר כל מי שיש לו חשבון Gmail יכול להירשם אליה בחינם וליהנות מיתרונותיה הרבים. כרטיס עסק פעיל, יופיע בצד שמאל (בישראל ושאר מדינות הכותבות מימין לשמאל) של דף התוצאות בגוגל, כתוצאה מחיפוש ישיר של גולש אחר שם העסק שלכם או כתוצאה מהתאמה מיטבית של העסק שלכם לחיפוש אחר מילת מפתח/ביטוי מסוימים באזור פעילות מסוים. אז מהן היתרונות הרבים של גוגל לעסקים שציינו קודם לכן אתם שואלים/ות?

המשיכו לקרוא את המאמר ו/או צפו בסרטון שלפניכם>> 😇

היתרונות שבפתיחת “גוגל לעסק שלי”

  • לא חייבים להיות הבעלים של אתר אינטרנט, כדי לפתוח כרטיס עסקי בגוגל לעסקים מקומיים – אם אין לכם חשיפה אינטרנטית לעסק בדמות אתר פעיל, זו צריכה להיות הזירה המקוונת שבה תהיו פעילים, יחד עם עמודים עסקיים ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדאין וכו’). יתרה מזה, הגוגל ביזנס מאפשר לכם לפתוח מיניסייט (“Mini website”) לעסק שלכם בחינם. אז נכון, זה יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי (בתחומי עיסוק תחרותיים) לקדם אתרים כאלה בגוגל (כן כן, זה קצת פרדוקס 🙃) ושאר מנועי חיפוש מובילים, אך זה עדיף בשבילכם על 0 נוכחות מקוונת או מעט ממנה, במידה ואתם מנהלים עמודים עסקיים בסושיאל. המיניסייט האלה יאפשרו לכם להציג מעט מידע בסיסי על העסק שלכם כמו “פועלכם”, מספר טלפון ליצירת קשר (כולל חייגן לחיוג מהיר אליכם בגרסת מובייל), תמונות של העסק ומוצריו ועוד.
  • גוגל לעסקים מקומיים מאפשרת לכם לחזק את תדמית העסק ולשפר את הסיכוי להמרה (הזמנת שירות או רכישת מוצר ממכם) – פלטפורמה זו מאפשרת לגולשים/לקוחות להשאיר לכם משוב בכרטיס העסקי שלכם בצורת כוכבי דירוג (ציון 1-5) וטקסט חוות דעת. כפי שאתם יכולים לתאר לעצמכם, ככל שתזכו ליותר חוות דעת אוהדות (עדיף מפורטות) וציון גבוה יותר בכוכביי הדירוג, כך העסק שלכם יהנה ממוניטין טוב יותר, מה שעשוי להיות ה”game changer” מבחינת החלטת גולשים ששמעו אודותיכם וחיפשו בגוגל אחר שם העסק שלכם או כאלה המחפשים שירות/מוצר באזור הפעילות שלכם. כלומר, ייתכן מאוד וההחלטה שלהם אם להפוך ללקוחותיכם, תקום או תיפול על הציון והמשוב שאתם זוכים לו בגוגל ביזנס.
  • גוגל לעסקים מאפשר להציג מגוון פרטים חיוניים אודות העסק שלכם, אשר עשויים לסייע לגולש ולכם לבצע התאמה בין הציפיות למציאות- פתיחת כרטיס “גוגל לעסק שלי” מאפשרת לכם לתאר בקצרה את סוג העסק שלכם ושירותיכם/מוצריכם, להציג תמונות של הווי העסק (למשל: צילומים מחמיאים מהחנות, של הנהלת העסק והמומחים שלו ושל שגרת פעילותכם) ומידע על דרכי התקשרות מולכם (הפנייה לעמוד הבית של האתר, הפנייה לעמוד ייעודי של “צור קשר” באתרכם, הצגת מספר טלפון שגם יהווה חייגן מהיר לעסק שלכם (במצב בו הגולשים נכנסו לכרטיס העסק שלכם ממכשיר טלפון חכם) וגם מאפשרת לכם לסמן את מיקום העסק שלכם ב”גוגל מפות” וכך לאפשר ללקוחות הכוונה קלה אליכם.
  •  גוגל לעסקים מאפשרת לכם ליצור פוסטים אינפורמטיביים ושיווקיים עם מידע חשוב ללקוח – תוכלו לקדם מבצעים של העסק, לקדם אירועים מיוחדים שהעסק שלכם מפיק או משתתף בהם (למשל להזמין משתתפים בכנס מומחים כלשהו, לבקר אצלכם בעמדה), להודיע הודעות חשובות ללקוחותיכם (לדוגמה שהעסק סגור זמנית עקב שיפוצים או משהו דומה) ועוד.
  • גוגל לעסקים מקומיים מאפשרת לכם לפרסם מוצרים שלכם ישירות מהממשק שלו (ואף לחבר אותם ל-Google merchant-center ולמכור ישירות ממנוע החיפוש – אונליין). תוכלו לתת מידע חשוב על מוצריכם, כמו: מחיר, מידות, צבע וכו’ ולהוציא קישור מתיבת המוצר לעמוד הרלוונטי לרכישת המוצר באתר העסק וכך להביא להמרה מצוינת במידה והאתר שלכם הוא אתר מסחר המחובר למערכת סליקה (אתר Ecommecre).
  • גוגל לעסקים מקומיים הוא ממשק אידיאלי עבור SMB (עסקים קטנים-בינוניים), אבל לא רק – עבור עסקים קטנים כמו למשל חשמלאי, זגג, צורף וכדומה, הפלטפורמה הזו היא בגדר חובה עבור זכייה בחשיפה כלשהי במרחב הדיגיטלי (יחד עם רישום לאינדקסים מקצועיים רלוונטיים), אבל גם עבור חברות ענק ומותגים מבוססים, גוגל לעסקים הינו חשוב ויעיל, למשל עבור הצגת מידע ספציפי על כל סניף וסניף ברשת (לדוגמה האם חנות מסוימת סגורה זמנית לרגל שיפוץ).

אז נכון, ציינו כאן את רוב היתרונות הבולטים שבפתיחת “גוגל לעסק שלי”, אבל תתפלאו לא נגענו בהכל ותצטרכו להתנסות בעצמכם כדי לקבל את התמונה המלאה 🙂 מוכנים להתנסות ולא יודעים איך? קפצו איתנו לפרק הבא>>

איך לפתוח כרטיס עסק בגוגל לעסקים וכיצד להתחיל לקדם אותו במנוע החיפוש?

ראשית, על מנת להתחיל בקידום עם גוגל לעסקים יש צורך בהרשמה ואימות העסק בידי גוגל.

השלבים עבור הרישום הם להלן:

  1. נכנסים לכאן ולוחצים על כפתור “לניהול הדף העסקי”.

גוגל לעסקים מקומיים - קורנגה 2. כעת, תתבקשו למלא טופס עם פרטים ראשוניים אודות העסק (במידה ולא קיים כבר כרטיס עסק על שמכם ואז תצטרכו לבקש מגוגל בעלות עליו) כדוגמת: שם העסק, קטגוריית העסק (עפ”י סוג השירות/מוצרים שאתם מספקים) כתובת, טלפון וכתובת אתר אינטרנט (במידה וקיים אחד).

3. הגדירו אם העסק שלכם בעל קיימות פיזית או לחליפין מדובר בעסק המעניק שירות אצל הלקוח (למשל, חשמלאיים, שרברבים וכדומה)- במידה ואתם עסק נייד, אתם לא מציינים כתובת (מן הסתם), אלא את אזור הפעילות שלכם, למשל העיר נתניה.

4. הוספת תמונת פרופיל (לוגו העסק) ותמונת רקע (בדומה לחשבון פייסבוק) – עבור חיזוק אמינות העסק ושיקוף רוח החברה.

5. המתנה לאימות סופי של גוגל- כעת מה שנשאר לכם כדי להיות בעליו של כרטיס עסק בגוגל לעסקים, זה אימות אחרון באמצעות קבלת גלויה (בדואר רגיל שיתקבל בכתובת שהזנתם עבור העסק) עם קוד אותו צריך להקיש בחשבונכם בגוגל לעסקים (מגוגל מתחייבים להמתנה של עד 21 ימים, אך לרוב תקבלו את הגלויה מוקדם יותר). ישנם מקרים סימפטיים יותר, בהם לא תאלצו להמתין כל כך הרבה זמן עד הגעת הגלויה של גוגל אליכם, שכן אם העסק שלכם כבר מספיק מבוסס ברשת (זכיתם כבר בוולידציה ראויה) בזכות אתר אינטרנט ותיק שקיים לעסק, קיומם של עמודים עסקיים פעילים ברשתות החברתיות וקיומם של כרטיסי עסק באינדקסים סמכותיים (לדוגמה: “B144”, “מידרג”, “המקצוענים” ועוד), “תזכו להנחה” בתהליך האימות, בעצם האפשרות שלכם לבחור באימות באמצעות קבלת שיחת טלפון או הודעת SMS מגוגל (שבהם יצויין הקוד הרלוונטי לאימות).

פתחתם כרטיס בגוגל לעסקים ואומתתם על ידי גוגל? מזל טוב 🥳 עכשיו אתם ודאי שואלים את עצמכם איך לנצח את התחרות מול “יריביכם” למקצוע מבחינת להופיע במקום הגבוה ביותר בתוצאות החיפוש עבור ביטויי חיפוש בעלי אוריינטציה לוקאלית?

טיפים לאופטימיזציה של גוגל לעסקים מקומיים

קבלו מספר טיפים מקצועיים מבית קורנגה קידם אתרים, עבור שיפור הנוכחות של כרטיס העסק שלכם בתוצאות גוגל עבור חיפושים בעלי הקשר לוקאלי (מקומי):

  • כתבו מידע מפורט ככל הניתן על העסק – השקיעו בתהליך הראשוני של פתיחת כרטיס עסק, כי זה ישתלם לכם בהמשך! תפרטו כמה שיותר על העסק שלכם ועל הפשות הפועלות מאחוריו, כדי להסיר כמה שיותר חששות אפשריים מצד לקוחות פוטנציאליים. הקפידו על: שם העסק, לוגו, כתובת, שעות הפעילות, קישור לאתר ולרשתות החברתיות (במידה ויש) ותמונות וסרטונים הממחישים את רוח העסק ואת שירותיכם/מוצריכם בצורה מיטבית. עבורם. חשוב לדעת, אם תשאירו את שורות המידע הבסיסי של העסק ריקות מתוכן, אתם מסתכנים בכך שכל אחד אחר (כולל את מתחריכם) יכול למלא את ה”ריק” הזה במידע (שעשוי להיות שגוי במזיד), באמצעות המלצה לגוגל (שיכול לבחור להתעלם או לקבל את המידע ולפרסמו). במידה וקיים מידע שגוי כזה אודות העסק, בקשו מגוגל לשנות את המידע מתוך ממשק השליטה של הגוגל לעסקים וככל הנראה הם אכן ישנו את הפרטים לאחר זמן מה.
  • כתבו את ביטוי המפתח (או 2, אבל אל תעברו את זה, כי אחרת זו כבר דחיסת מילות מפתח בולטת וגסה שלא הגולש יאהב ולא גוגל) המשמעותי ביותר עבור העסק שלכם (כזה המשקף את פועלכם בצורה המיטבית) בשורת שם העסק- לדוגמה, אנחנו מוגדרים בגוגל לעסקים תחת השם: “חברת קידום אתרים וניהול מוניטין ברשת – (Koranga) קורנגה‎. פעולה זו עשויה לסייע לכם להתברג במקום טוב עבור אותו ביטוי, במידה ושאר הפרמטרים של כרטיס העסק שלכם (ושל הנכסים הדיגיטליים האחרים שברשותכם, במידה וקיימים כאלה..).
  • בקשו מלקוחותיכם להשאיר חוות דעת חיובית על העסק- זהו פרמטר מאוד חשוב עבור האלגוריתם של גוגל, קרי חיוני לגוגל עבור ההחלטה האם לדרג אתכם גבוה בתוצאות החיפוש. אם אתם זוכים להרבה משובים טובים מגולשים, תזכו בציון סמכות גבוה מגוגל, שבתמורה יידע לתגמל אתכם בכך שבסבירות גבוהה יותר יקשר את שמכם לחיפושים בעלי קשר לוקאלי.

 אם נראה לכם שהלקוח היה מרוצה מאוד מהשירות שנתתם לו, אל תתביישו ותבקשו ממנו להשאיר חוות דעת וציון עבורכם בכרטיס הגוגל לעסקים שלכם. תוכלו לפשט את הפעולה עבור לקוחותיכם, בכך שתיצרו לינק (קישור) שיביא אותם ישירות לחלק של ההמלצות בכרטיס העסק.

  • הלקוח השאיר לכם חוות דעת חיובית/שלילית בכרטיס העסק? תענו לו! המעורבות שלכם בביקורות כבעלי עסק, מעידה לגולשים אחרים (לקוחות פוטנציאליים) על מידת הרצינות והאדיבות של השירות שלכם והאמינות של העסק (שכן אתם לוקחים אחריות על הדברים השליליים שנאמרו) כלפי הלקוחות. דעו להעריך גם את הלקוחות שפירגנו לכם, אפילו אם זה אומר שתכתבו להם 2-3 מילים ותוסיפו 😊 בנוגע ללקוחות שאינם מרוצים מהשירות של העסק… גם אם צריך להציע להם “עלה תאנה” בדמות הטבה או הנחה מסוימת כדי לשפר את חווית השירות שלהם, סביר מאוד להנחי שזה יישתלם לכם ואולי אפילו אותו לקוח מבקר יהפוך לאוהד וגם ימחק/יתקן את התגובה השלילית כלפיכם.
  • פרסמו פוסטים אטרקטיביים בפרופיל העסק – שמרו על עניין בעסק ויידעו את לקוחותיכם במבצעים מיוחדים ושאר דברים מעניינים שקורים אצלכם, באמצעות פרסום פוסטים על בסיס שבועי. פעילות כזו לאורך זמן ממושך, עשויה בהחלט להתחבב על לקוחותיכם וגם עשויה לגרום לגוגל לחזק את מעמדכם כאוטוריטה עבור מילות חיפוש מסוימות.

לסיכום 🎤

מקווים שהצלחנו להעביר לכם בצורה מספיק חזקה וברורה את החשיבות בפתיחת גוגל לעסק שלי, שיהיה מפורט ועדכני כמה שיותר.

קידום אתרים לוקאלי באמצעות גוגל לעסקים מקומיים (בין היתר, כי יש עוד פעולות שיש לבצע בביצוע אופטימיזציה עבור השגת דירוגים גבוהים על ביטויי מפתח עם הקשר מקומי, כמו למשל: “חשמלאי בנתניה”) הוא חשוב מאוד עבור קידום אורגני לעסקים קטנים כגדולים, שכן קידום אורגני לוקאלי, הוא חלק מהפאזל השלם והמורכב של הקידום אורגני, SEO לעסקים.  

רוצים לפתוח כרטיס עסק מקצועי במקסימום עבור העסק שלכם? אין לכם זמן לפתוח כרטיס עסקי בגוגל לעסקים (Google Buisness) ורוצים שנעשה זאת עבורכם על הצד הטוב ביותר (כמו גם ננהל את הכרטיס באופן שוטף עבורכם)?

חייגו אלינו לשיחת ייעוץ חינם או מלאו את טופס יצירת הקשר שבתחתית העמוד ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.

אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה SEO, קידום אתרים בחברת קורנגה

כתבו לנו

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

ניהול מוניטין בגוגל ושאר מנועי חיפוש - קורנגה

ניהול מוניטין בגוגל

תוכן עניינים של המאמר ניהול מוניטין ברשת, או ניהול מוניטין בגוגל, נחשב לתחום די חדש שנכנס בשנים האחרונות לתודעה, בעיקר בכל הקשור לעסקים, חברות, אנשי

קרא עוד »
כתיבת תוכן לאתרים - קורנגה בע"מ

כתיבת תוכן לאתרים

כתיבת תוכן לאתרים ובמיוחד כאשר הדבר נוגע לתחום הקידום אתרים אורגני, חייבת להיעשות בצורה נכונה ומחושבת – כדי שגוגל יזהה את האתר שלכם כאיכותי, מעניין

קרא עוד »
בניית אתרים מקצועית - קורנגה נתניה

איך בוחרים מקדם אתרים ?

עסקים וחברות נעזרים בגופים חיצוניים בחיי היומיום העסקיים שלהם. חלק מאותן חברות צד שלישי מספקות מוצרים וחלקן מעניקות שירותים למטרות שונות. כאשר מדובר בשיווק באינטרנט,

קרא עוד »