koranga_articles3

קידום אורגני לאתר עסק/חברה

קידום אורגני לאתר עסק/חברה – בעל חברה נדרש להתייחס לתקציב כבר בראשית השנה ולמעשה חי ונושם אותו במהלך כל השנה, אין מדובר בתקציב המדינה אות דוחים כל פעם מחדש לדיון במועד אחר…שכן קיומו של העסק תלוי בכך, ובתזרים מזומנים שלו.

על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה מבחינת השקעה בשיווק בעל עסק/חברה צריך לדעת מה כל אפשרות תתרום לו, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, לדוגמה, האם לקדם את העסק בקידום ממומן המניב תוצאות מהירות תוך כמה ימים או לבחור באופציה הארוכת טווח של קידום אורגני המניב לעסק תוצאות בטווחים ארוכים יותר אך ממיר גולשים בצורה טובה יותר מאשר כל אמצעי אחר.

שני המדד איכות העיקריים והחשובים ביותר לבדיקת כדאיות שיווק הנם:

1.מדד עלות תועלת(Cost effective):תהליך המחשב את העלויות למוצר/שרות, הרווחים הצפויים ממנו ועוד מספר גורמים נוספים המאפשרים לנו בסופו של דבר לקבל החלטה לגבי פרסום בערוץ כזה או אחר. חשוב לזכור כי פרט לערוץ האינטרנט והמובייל אף מדיה אינה מדידה באמת אלא מסתמכת על הערכות כאלו ואחרות, משהו כמו הקריאה של חברת החשמל את המונה שלנו בבית, אין ממש קשר בין המונה לסכום אותו אנו משלמים שכן חברת החשמל בודקת פיזית את המונה אחת לחודשים רבים ואינה מבצעת באמת מדידה מדויקת לצרכן. כך גם ערוצי פרסום שאינם דיגיטליים, פשוט אין את היכולת לקבל נתונים מלאים, זה שהעיתון הודפס ב200,000 עותקים אינו אומר דבר וחצי דבר על כמות הקוראים שלו באותו יום נתון, האם באמת הגיבו לפרסום, האם נחשפו אליו בכלל וכו’…

2.מדד החזר על השקעה(ROI):מדד חשוב לאין ערוך וקריטי לקיומו של העסק, את החישוב של ה- ROI נעשה באמצעות הנוסחה שבודקת את היחס בין ההוצאה לרווח, בשאיפה כמובן שהרווח גבוה יותר מההוצאה והנוסחה תייצר מספר חיובי, שיצביע על כדאיות ההשקעה.
ROI מחשבים באופן הבא: ההכנסה פחות ההוצאה. את הסכום שקיבלנו מחלקים שוב בהוצאה. {( הכנסה – הוצאה )/ הוצאה}.

חישוב זה יספק לנו את הנתון המדויק ביותר לגבי אפיק ההשקעה המתאים והכדאי ביותר לעסק/חברה!

כעת, בעל העסק יכול לקבל החלטה מתאימה לגבי ההשקעה השיווקית, לרוב אגב יתברר כי ההשקעה הטובה ביותר הנו אפיק האינטרנט המאפשר גם מדידה מדויקת, שליטה על התקציב, אפשרות לבצע אופטימיזציה תוך כדי תנועה ובכך למקסם את האפשרויות לחשיפה והנעה לפעולה. כאן יותר מדובר על קידום ממומן בגוגל או בפייסבוק או בכל פלטפורמה דיגיטלית אחרת.

במקרה של קידום אורגני התהליך שונה במהותו שכן מדובר על טווח ארוך בטרם יישא פרי אך ברגע שהקידום האורגני מבוצע על ידי אדם מקצועי ומיומן הסיכוי להצלחה גדול פי כמה וכמה מכל קמפיין נקודתי או חשיפה בעיתון. קידום אורגני לעסק הוכיח עצמו כערוץ השיווק הכדאי ביותר, שכן בחישוב העלות החודשית/שנתית מתברר כי ההשקעה הקטנה ביותר הייתה בקידום אורגני לאתר הבית אך התוצאות היו מעל ומעבר וההחזר השקעה הנו במכפלות גדולות מאד.

כפי שלקוח ציין בפני לא פעם”כאשר התחלתי לעבוד עם קורנגה, האתר הניב כ-10 פניות מדי חודש, כיום לאחר שנה וקצת האתר מניב כ-180 פניות מדי חודש”. בעל חברה קטנה אף שיתף אותי במחזורי העסק והסביר כי הגידול העצום ממחזור שנתי של 10 מליון Kש”ח לפני שלוש שנים למחזור של כ- 30 מליון Kש”ח לשנה האחרונה, כולו משויך ישירות לקידום האורגני ולחשיפה העצומה לה האתר זכה כממוקם בראש תוצאות החיפוש בגוגל.

רוצה לדעת יותר ולהצליח?

 

 

רוצים להופיע בעמוד הראשון בגוגל? השאירו פרטים או התקשרו 073-2555000:

קבלו הצעת מחיר במקום
שינוי גודל גופנים
ניגודיות