קידום אתרים

מה יותר טוב – קידום אתרים אורגני, או קידום ממומן?

שאלת השאלות שאנו נתקלים בה, הנשאלת על ידי כל לקוח חדש ובכל פרויקט באשר הוא, היא מה עדיף מבין שתי האפשרויות ש”מציע” גוגל למפרסמים במנוע החיפוש שלו: קידום אתרים אורגני או קידום אתרים ממומן? השאלה מובנת והגיונית כמובן, מכיוון שבכל קמפיין פרסומי (ולמעשה כמו בכל מוצר שאנו מעוניינים לרכוש,) אנו רוצים וצריכים לדעת מהן העלויות לעומת התועלת שנקבל.

לשאלה זו על פניו יש תשובה אחת ברורה וחדה; שהרי על פי כל המחקרים וכל כלי הבידוק ניכר בבירור כי הגולשים “מעדיפים” את התוצאות האורגניות – אלה שאינן מופיעות בדמות פרסומת בראש מנועי החיפוש. במילים אחרות, הגולשים מקליקים יותר על תוצאות אורגניות מאשר על התוצאות הממומנות. אלא שאם נבחן את הסוגיה יותר לעומק ונפרק אותה לגורמים, נגלה שהמציאות אינה בדיוק ‘שחור לבן’, וכי היעילות של כל סוג קידום עשויה להשתנות ממקרה למקרה, וחשוב להבין את ההבדל שבין שני הסוגים, ובכך להבליט את מאפייניו הייחודיים של כל תחום.

למה בכל זאת קידום אתרים ממומן?

נדלג קודם כל לסוף ונגלה את התשובה למי שסקרן: קידום אתרים אורגני הוא האפשרות המועדפת ולבסוף גם הבחירה הנכונה עבור רבים מהמפרסמים והמשווקים. אך כפי שכבר נרמז קודם, חשוב להבין מהם אותם מצבים בהם הקידום האורגני מתאים, ומתי עדיף לפנות לקידום הממומן. כך למשל, אם אתם מעוניינים לפצל את תוצאות החיפוש שלכם לכמה אופציות בדמות תת קטגוריות (המופיעות בתוצאות החיפוש עצמן, בשני טורים – והמובילות לשני דפים נפרדים באתר) אך אתם חלק משוק תחרותי במיוחד ואין סיכוי שתצליחו להגיע לאותו פיצול כאשר אתם מקדמים בצורה אורגנית, או לחלופין כאשר השוק בפשטות מאד תחרותי בתחום השירות שלכם, ואתם יודעים כי יהיה קשה להגיע עד בלתי אפשרי למקומות הראשונים האורגניים – במקרים כאלה בהחלט יהיה נכון להשקיע בצורה ממוקדת ונקודתית על מילות מפתח מסוימות, ואף להשקיע בכך סכומים גדולים מדי פעם, והכל תוך היצמדות לאירועים אקטואליים ובבחירת הזמנים הנכונים (ימי מבצעים, חגים, סופי שבוע ושעות רכישה פופולריות על פי נתוני מחקרים).

קידום אתרים אורגני – אחרי הכל, הבחירה הפופולרית ולרוב הנכונה ביותר

למרות הנאמר לעיל, חשוב לזכור כי מדובר במקרים יוצאי דופן בהם אין ברירה אלא לשחק לפי כללים אחרים, ומובן כי זהו אינו מצב מועדף. ככלל, כדי להבטיח שתמיד תישארו בתודעת הציבור ותשמרו על מותג חזק באופן מתמשך ורציף, הדרך היחידה להשיג זאת טמונה דרך קידום אורגני איכותי. רק כאשר תככבו בראש תוצאות החיפוש אצל גולש אקראי בזמן מסוים, ולאחר חצי שנה “תקפצו” בפיד שלו שוב, תוכלו להבטיח הזנה מתמשכת וחזרתית של המותג שלכם בראשיהם של הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

רוצים להופיע בעמוד הראשון בגוגל? השאירו פרטים או התקשרו 073-2555000:

קבלו הצעת מחיר במקום
שינוי גודל גופנים
ניגודיות