בניית פרופיל קישורים – איך לעשות את זה כמו שצריך?

בניית קישורים - קורנגה בע"מ

אנחנו חיים בעידן בו הרשת היא המלכה הבלתי מעורערת של תחום השיווק והפרסום.

בתור בעלי עסקים אתם פשוט לא יכולים להרשות לעצמכם שלא להיות בזירה המקוונת, כיוון שבסופו של יום, רבים מאיתנו עברו מרכישה פרונטלית בחנויות ובקניונים לרכישה אונליין, דרך המחשב או הטלפון החכם- בקלות וביעילות מקסימליים.

מצד אחד מדובר על הזדמנות חסרת תקדים עבור קבוצה גדולה של בעלי עסקים (שעד אותו רגע מידת היכולת שלכם למכור הייתה דלה שכן לא יכלו להרשות לעצמכם להשכיר חנות במיקום אסטרטגי ולשלם הרבה כסף עבור שטח פרסום בתקשורת הממוסדת), שעתה יכולים להרשות לעצמם לנצל את המרחב האינטרנטי כדי להגיע לכל לקוח בכל העולם, במידה והאתר נגיש ומותאם לשפת הגולשים במדינות השונות. מהצד השני, חדירת האינטרנט לחיינו דרך מגוון אמצעי תקשורת ובידור (טלפונים חכמים, מחשבים, טלוויזיות חכמות וכו’ׂ, הובילה ליצירת תחרות עזה בין בתי עסק רבים מאוד.

אם כך, יש ללמוד את החוקים שיעזרו גם לכם להזרים קהל לקוחות חדש ורב אל אתר העסק שלכם ועל כך בדיוק נדבר במאמר שלפניכם>>

המטרה- ליצור כניסות רבות ככל הניתן לאתר האינטרנט שלכם

מה שמכתיב יותר מכל, כמה לקוחות ייכנסו לאתר האינטרנט שלכם הוא מנוע החיפוש גוגל ודומיו (בינג, יאנדקס, באידו, דאק דאק גו ועוד).

מה שחשוב לציין כאן, הוא שאצל כל משתמש רשימת החיפוש תראה מעט שונה, זאת בהתאם למילים שיהיו רשומות ברובריקה של מנוע החיפוש כמובן ובהתאם למידת הפופולאריות של האתר.

מה זאת אומרת מידת הפופולאריות? כאשר מנוע החיפוש של גוגל רוצה לתת את המענה הנכון ללקוח הוא שואל את עצמו איזה אתר היה אתר אליו נכנסו הרבה גולשים באופן יחסי? בהתאם לכך הוא שוזר את מיקומו של האתר במיקום המתאים לו על פי שיקולו של האלגוריתם.

במילים אחרות וכמו שאומרים ‘בעברית פשוטה’, ככל שיהיו יותר כניסות לאתר שלכם (אך לא כאלה שייכנסו ומייד אחרי מספר שניות ייצאו ממנו בחזרה למנוע החיפוש), כך האתר יזכה בדירוג גבוה יותר בגוגל ושאר מנועי חיפוש מובילים והדירוגים הגבוהים יגרמו ליותר ויותר קהל חדש להיחשף למותג שלכם ולגלות את אתר העסק (ובתקווה שגם ליצור אצלכם המרות באתר, במידה וה”משפך שיווקי” אצלכם עובד בצורה תקינה).

איך הופכים את האתר פופולארי ומובילים עוד גולשים להיכנס אליו? בין היתר על ידי בניית פרופיל קישורים.

מה זה פרופיל קישורים

זוכרים את הסיפור על עמי ותמי? אלו שהלכו ביער והשאירו עקבות כדי לדעת כיצד לחזור הביתה? זו המטרה של פרופיל קישורים. המטרה שלנו היא לסמן במקומות רבים לאורך הרשת נקודות כניסה לאתר שלכם. אם למשל אתם מחפשים באינטרנט חומר על הדברת מזיקים, תוכלו למצוא בין היתר מאמרים ותוכן ממנו אתם יכולים לצאת אל עבר אתר שמוכר חומר הדברה או מציע את שירותיו של מדביר מנוסה.

זו המטרה שלנו גם כן, ליצור תכנים ולמצוא נקודות לאורך אתרי האינטרנט השונים אליהם אנחנו יכולים להכניס את הקישורים שיובילו עוד לקוחות לאתר שלכם דרך תחומים המשיקים לתחום בו אתם עוסקים.

מנועי החיפוש עושים שימוש בקישורים עבור הדברים הבאים:

  • גילוי דפים חדשים ברחבי הרשת.
  • חיזוק הבנתם לגבי הנושאים שבהם עמודי האתרים שהונים עוסקים.
  • חיזוק הבנתם את ההיררכייה הפנימית של האתרים.
    קישורים חיצוניים (Inbound Links) הם הערוץ העיקרי שמסייע לגולשים לנווט בג’ונגל האתרים שהציף את המרחבים הוירטואליים שלנו בעשור האחרון (מאז התפתחות האינטרנט המהיר בפס הרחב- Web 2.0)

למה חשוב לבנות פרופיל קישורים איכותי?

לפני הכל… קישורים חיצוניים הם אחד מ-3 המשתנים החשובים ביותר עבור קידום אורגני (SEO), יחד עם יצירת תוכן איכותי והענקת חווית שימוש מיטבית לגולש באתר.

אנחנו רוצים מצד אחד להזרים לקוחות חדשים לנכס המקוון שלנו ומהצד השני לגרום לאלגוריתם של גוגל ויתר מנועי החיפוש, לתפוס את האתר שלנו כסמכותי-אוטוריטה בתחומנו.

אם מנועי החיפוש יגלו שאנחנו מטמיעים קישורים במקומות לא רלוונטיים-אתרים שאין בינם לבין העסק שלנו שום קשר מבחינת תחום העיסוק (למשל אם יש לנו עסק לממכר חלונות, לא הגיוני שנקשר אליו מאתר של ביגוד וכד’) או שהאתר שלנו מקבל המון קישורים מאתרים לא איכותיים עד רמת הספאם, הם עלולים לפגוע לנו בדירוגים וכתוצאה מכך חשיפת הגולשים לאתר שלנו, תרד משמעותית.

אולם, במידה ונבנה פרופיל קישורים אמיתי (שנראה טבעי ולא “הצפת” קישורים באתרים לא רלוונטיים וכד’, נוכל להעלות בעקיפין את מידת הפופולאריות של האתר.

מה הופך פרופיל קישורים לאיכותי? כזה שמקשר בין תוכן איכותי ורלוונטי ובין אתר האינטרנט שלכם.

על פי הנחיותיה של גוגל, בניית קישורים חיצוניים מוכרחה להתבצע באופן טבעי ואין לבנות פרופיל קישורים הנשען על קבלת תגמול כלשהו מהצד השני (תשלום או קבלת קישור מהצד השני). בפועל, מקדמי אתרים רבים מאוד, כן מקיימים מערכת הדדית של החלפת קישורים, אך עושים זאת בצורה נבונה (מוצאים קישור ממאמר אורח איכותי, אשר נמצא באתר עם תחום עיסוק רלוונטי לאתר שמקבל את הקישור) ולא שקופה בפני האלגוריתם של גוגל ודומיו, כך ששני הצדדים בעסקת הקישורים, יוצא נשכרים. גם רכישת קישורים היוצאים ממאמרי אורח, הם דבר פופולרי ושכיח מאוד בעולם קידום האתרים האורגני. במסגרת עסקה זו, רוכש מומחה הקידום את שטח הפרסום, קרי את האפשרות לפרסם מאמר אורח באתר עם קשר תוכני לתחום העיסוק של האתר אותו אנו רוצים לקדם. המאמר צריך להיות מעשיר ובעל ערך מוסף, קרי מאמר טבעי ולא כזה שדוחף את הקישור לגולשים ולמנוע החיפוש בצורה גסה, ללא שום ערך מוסף אמיתי. במידה והקישור יהיה כזה, אין סיבה שגוגל תמנע מהעמוד המקודם בעזרת הקישור, להתקדם בדירוגיה.

לסיכום

שילוב בין רכישת קישורים לבין החלפת קישורים הוא הפתרון האולטימטיבי לבניית פרופיל קישורים איכותי שיחזק את תנועת הגולשים/לקוחות פוטנציאליים לאתרכם ואת הסמכותיות של דומיין האתר שלכם למול האלגוריתם של מנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל כמובן (מנוע החיפוש המוביל בפופולריותו בעולם ובישראל בפרט). בעולם אידיאלי, האתר שלכם היה מקבל “קישורים טבעיים” בלבד, בצורה פסיבית ולא הייתם נזקקים להשגת קישורים בדרכים אקטיביות שציינו, אך המציאות היא כזו שרק אם הינכם בעלי מותגי ענק בתחומכם, תזכו בפרופיל קישורים רחב, המבוסס כולו על הפניות טבעיות מאתרים חיצוניים שבוחרים לקשר אליכם מתוקף היותכם אוטוריטות בתחום, אשר שווה לציין כרפרנס.

כתבו לנו

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

ניהול מוניטין בפייסבוק - קורנגה בע"מ

ניהול מוניטין בפייסבוק

בעשור האחרון או קצת יותר, אנו חולקים את חיינו ברשתות חברתיות, מעלים תמונות, סיפורי חיים, פוסטים נוקבים עם טענות ומענות, פירגונים לספקי שירות לצד ביקורות

קרא עוד »
בניית אתרים מקצועית - קורנגה נתניה

איך בוחרים מקדם אתרים ?

עסקים וחברות נעזרים בגופים חיצוניים בחיי היומיום העסקיים שלהם. חלק מאותן חברות צד שלישי מספקות מוצרים וחלקן מעניקות שירותים למטרות שונות. כאשר מדובר בשיווק באינטרנט,

קרא עוד »