כתיבת תוכן לאתרים

כתיבת תוכן לאתרים - קורנגה בע"מ

כתיבת תוכן לאתרים ובמיוחד כאשר הדבר נוגע לתחום הקידום אתרים אורגני, חייבת להיעשות בצורה נכונה ומחושבת – כדי שגוגל יזהה את האתר שלכם כאיכותי, מעניין מעשיר עבור הגולש וכך למעשה גם הוא “יאהב” אותו ותוכלו ליהנות מדירוגים גבוהים יותר בדפי התוצאות של מנוע החיפוש המוביל בעולם.

כדי להבטיח תוכן איכותי דרושה כמובן עבודה רבה והיכרות מעמיקה עם התחום שבו עוסק האתר, אך יש כמה טעויות נפוצות שרבים מאד נופלים בהן בכל הנוגע לכתיבת תוכן, ולמעשה קל מאד להימנע מהן.

ריכזנו עבורכם את אוסף הטעויות שהכי כדאי להימנע מהם- לגזור ולשמור בפעם הבאה שתכתבו תוכן לאתר שלכם:

1. ניסוח מסורבל

אם יש משהו שגוגל לא אוהב, למעשה כמו גם הגולשים באתר שלכם, זה ניסוחים מבלבלים וארוכים מדי. כמובן שאין זה אומר שעליכם לוותר על שפה מקצועית ועל אווירה רצינית שהאתר שלכם ישרה, (הרי אף אחד לא אוהב שמזלזלים באינטליגנציה שלו) אבל מצד שני חשוב לשים לב שלא הלכתם רחוק מדי בתיאור של השירות שלכם, או בכל טענה אחרת שאתם רוצים להעלות. זכרו כי כל משפט באשר הוא, מסובך ומורכב ככל שייראה, ניתן לשינוי ולפירוק, וחשוב לעשות זאת במקומות הנכונים – אם כי כמובן אין צורך להגזים. הבקרה הטובה ביותר שתוכלו לעשות היא להראות את הטקסט למכריכם, ובפרט למי שלא בהכרח מאד בקי בתחום, ולבקש מהם לקרוא את הטקסט במהירות, כדי להבין האם הוא באמת קולח ונהיר או לא.

2. משלב שפה לא נכון

‘משלב שפה’ אולי נשמע כמו ביטוי מיושן של מורים ללשון, אך האמת היא שכולנו מכירים אותו היטב. בפשטות, משמעות הביטוי היא שימוש לא אחיד ברמות שונות של שפה ובאופן שיוצר מעין “צרימה” בקרב הקוראים – למה בדיוק הכוונה, אתם שואלים? למשל במשפט הבא: “אנו מתחייבים לרמת שירות מקצועית ומובילה בתחומה, ונדאג שכל עובד יהיה מרוצה ממנו ב- 100%”. הרגשתם את סוף המשפט שצרם כאן? בדיוק.

3. מבנה טקסט לא “אסתטי”

קשה לחשוב על כך בהקשר של קידום אתרים , אבל האמת היא שכן – גם על זה גוגל “מסתכל”, ולמעשה יש חשיבות רבה לנראוּת הטקסט ולצורה שבה הוא מוגש. חשוב לשים לב שהפסקאות שלכם לא תהיינה ארוכות מדי, או לחלופין לא אחידות (טקסטים קצרים מאד וארוכים מאד לסירוגין); כמו כן הקפידו על כותרות משנה ברורות והוספת תבליטים היכן שצריך להדגיש רשימה מסוימת, כמו מוצרים או תחומי שירות למשל.

4. חוסר בידע משמעותי

את החלק החשוב ביותר השארנו לסוף: ככלל, חשוב מאד לזכור כי קידום אורגני אינו יכול להתקיים בצורה אפקטיבית ללא ידע משמעותי. על כן, מעבר לכל החוקים והניסוחים (החשובים כמובן), יש לזכור כי ממש כשם שאנשים אמיתיים מתרשמים או לא מתרשמים מאתר או אפילו חנות פיזית, כך גם כאן – האתר שלכם חייב לספק תוכן מקורי ומעניין, שיהיה בעל ערך ומשמעות למי שמבקר בו, כך שייתן טעם של עוד, ויגרום לגולשים להבין שמדובר כאן במקצוענים אמיתיים.

איציק גולדנברג

איציק גולדנברג

מנכ"ל ובעלים בחברת קורנגה בע"מ

כתבו לנו

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום אתרים אורגני בגוגל - קורנגה בע"מ

קידום אתרים אורגני בגוגל

נגיד שיש לך עסק…ונגיד שיש לעסק שלך אתר. אתה יושב עם החברים/ משפחה ומתחילה שיחה על “קידום האתר באינטרנט”, “קידום ממומן”, “קידום אתר אורגני בגוגל”

קרא עוד »