בדיון הבלתי נגמר של ‘איך נכון לעשות קידום אתרים בגוגל’ כולם מדברים על התוכן, על האלגוריתם, על מילות המפתח ועל חלוקת המאמר לפסקאות, אבל בתוך כל הקלחת הזאת הרבה פעמים שוכחים את המרכיב האנושי הראשוני והאינטואיטיבי ביותר – זה שיכריע האם הדף שלכם יהיה במקום הראשון, השני או החמישי בתוצאות החיפוש: כותרת הדף עצמו.
כדי לכתוב את הכותרת נכון ובצורה שגוגל “יאהב”, חשוב להקפיד על מספר כללים, ונתחיל בטכניים והבסיסיים שבהם: ראשית, כותרת העמוד שלכם חייבת לכלול את מילת המפתח של המאמר, שנית היא מוגבלת במכסת תווים ספציפית ומצומצמת למדי, ושלישית – אם ברצונכם להבטיח את איכותו של המאמר (בעיני גוגל ובכלל), יותר מרצוי שהכותרת אכן תתאם לתוכן המאמר. אלו הם הכללים הטכניים שחייבים להילקח בחשבון, תמיד אבל תמיד, בעת עריכת כותרת לצרכי קידום אתרים בגוגל. כעת נעבור לכללים התוכניים, והחשובים לא פחות.
זוכרים שאמרנו שיש מכסת תווים מקסימלית שמותר להשתמש בה בכותרת המאמר? אז קודם כל קחו טיפ ראשון מאיתנו: השתמשו בכל התווים העומדים לרשותכם, או לפחות כמה שיותר קרוב לכך אם אינכם מצליחים לסיים את המילה בדיוק במקום. זהו עוד מאפיין שגוגל “אוהב” והוא חשוב ביותר בתהליך של קידום אורגני לאתר, ואם הוא נותן מכסה מקסימלית, מדוע לא להשתמש בה?
שלושת הכללים הבאים שכדאי לזכור בנוגע לכותרת של קידום אתרים בגוגל נוגעים לתוכן עצמו:
מי היה מאמין שכותרת אחת לצורך קידום אתרים בגוגל של דף אחד בלבד תדרוש כל כך הרבה, הא?… ובכן, אם כל החוקים האלה נראים לכם רבים וקשים מדי – נסו לקרוא את הכל שוב, ותראו שלא מדובר בעצם בכל כך הרבה מרכיבים, מכיוון שהם למעשה משתלבים היטב זה בזה. אך אם בכל זאת אינכם מצליחים לחשוב על כותרת הולמת ואתם מרגישים שיש לכם מחסום יצירתיות, חשבו באופן הפשוט ביותר: כיצד הייתם משווקים במשפט קצר לאדם זר ברחוב את המוצר שלכם, שאתם כל כך מאמינים בו? כך בדיוק עליכם לכתוב בכותרת לגוגל, ולבסוף להוסיף לה את התוספות הקריטיות הקטנות שהזכרנו בהתחלה.