קידום אתר אורגני – ערוץ השיווק ההכרחי עבור העסק שלכם כיום!

קידום אתר אורגני - קורנגה

שנת 2018 הייתה מעניינת מאד מבחינת שינוים רבים שבוצעו במערך החיפוש או בהגדרות החיפוש על ידי גוגל.

השנה, יותר מכל שנה אחרת בכירי גוגל הצהירו מעל כל במה טרייה כי תחום הקידום אורגני יעבור תהפוכות ושינוים מהותיים, זאת על מנת לספק את צורכי הקהילה (גולשים) לקראת 2019 והשנים הבאות. יתרה מכך אחד מבכירי גוגל התבטא באופן חריג ביותר כי השינויים שגוגל מבצעת ותבצע בשנים הקרובות ישפיעו על כלכלת העולם ב-20 שנה הבאות!  

הצהרה מסוג זה אינה דבר של מה בכך וזו הפעם הראשונה מאז הקמתה (לפני כ-20 שנה) בהם ביטויים מסוג זה מותרים לאמירה ולעיתים גם לחשיבה.

אז על מה כל הרעש וההתרגשות בנוגע לקידום אתר אורגני?

 

את עיקר תשומת הלב מושכים שני שינוים מהותיים שגוגל כבר עובד ומכוון אותם בשנים האחרונות, נושא הגלישה והצרכנות במכשירי קצה בעלי מסך קטן, הכוונה לסמארט פונים למינהם וטאבלטים, כאשר תשומת הלב חוזרת למעשה גם למחשב השולחני/נייד ולא רק למובייל, יחד עם זאת המגמות בעולם מדווחות על ירידה בשימוש באייפד/טאבלט ומסכי האמצע (כינוי שלנו) מספר סיבות, רובן משמעותיות.

  1. בטאבלט/אייפד לא תמיד ניתן לראות אחד לאחד את האתר/אפליקציה והשימוש הופך למתסכל, לדוגמא: אפליקציית פייסבוק במכשירים החכמים שונה מהותית מהמחשב השולחני ומאפשרת לבצע פחות פעולות ולקבל פחות מידע בין כגולש או כמפרסם המבקש להקים מודעה. ולכן הגולש מתוסכל ונוטש את האתר באמצע או במהלך הגלישה הראשונית.
  2. גוגל אינה מחובבי "אפל" ולכן הפחתת השימוש באייפד מבחינתה הנו מהלך מבורך אותו הציבור מאמץ בחום רב יש לציין, מכירות האייפד בשנת 2017 צללו עמוק לתוך הבריכה.. בשנת 2019 צפוי להתרסק טוטאלית שכן יצרניות הטלפונים החכמים והמחשבים עושות מאמץ להוציא לכם את האייפד מהידיים, לדעתנו בצדק!
  3. בנוסף חשוב לזכור כי בסופו של דבר מדובר על עוד "ציוד" לסחוב כאשר יוצאים מהבית, עוד מכשיר לטעון ולדאוג לו והעלות הראשונית גבוהה מאד.

מה גם שמכשירים אלו שהיו נפוצים מאד בקרב משפחות לילדים קטנים, כאשר האחרון שימש "נשק" לסתימת פיות" בספסל האחורי. אך גם להורים נמאס מסחיבת ציוד נוסף ולכן הטלפון החכם הפך לטאבלט החדש.

ללא קשר לטאבלטים למיניהם, חשוב להבין את כוונת "המשורר" שכן הכיוון הנוכחי מנסה לייצר פלטפורמה טובה יותר בטלפונים החכמים, עד כדי כך שננטוש את המכשירים האחרים מבחינת שימוש עיקרי. אין הדבר אומר שלא נצטרך מחשב נייד/שולחני שכן למסך גדול יש יתרון גדול, וגם הנוחות של ישיבה בבית ליד מחשב לא תעבור מהעולם במהירות, בייחוד לאור העובדה כי עד לשנת 2045 צופים כי מחצית מאזרחי העולם יהיו בגילאי ה-50…משמע בעיות ראיה במכשירים קטנים ואחרים, יותר זמן שהייה בבית, צריכת תוכן מוגברת בעקבות כך וצרכנות אקטיבית ממוקדת.

לכן, גוגל מכוונת גם לשכבת גיל זו אך כמובן מעניקה חשיבות גבוהה יותר לטלפונים חכמים אשר בעתיד הקרוב יותר יהפכו למכשיר בו נצרוך תוכן יותר מהכל, לא אכנס לדקויות השימוש, לדוגמא: חיפוש מהיר בטלפון לצורך כתובת או טלפון וחיפוש מידע והעמקת המידע במחשב הנייד/שולחני, קבוצות גיל, מעמד סוציואקונומי ועוד פרמטרים נוספים המהווים את חתך התפלגות הגולשים בהרגלי הגלישה/צריכה.

 

להלן מספר נתונים שפורסמו בעולם (בישראל הנתונים די זהים או קרובים אך בהעדר גוף מוסמך שיבצע דגימת נתונים והפצתם בצורה מסודרת בתקשורת אזי אין מידע מספק די):

גרף שימוש במחשב נייד/נייח מול טלפון חכם:

מציג לכאורה נתון מבהיל בו נראה כי כל העולם גולש כל הזמן רק במכשיר טלפון החכם שברשותו, יחד עם זאת הטבלה מציגה נתונים מגמתיים שכן רוב היום אנו צמודים לטלפון החכם ולא למחשב, לכן ברור כי השקענו זמן רב בשיטוט הסתמי/אקראי/מכוון ואילו במחשב הנייח/ד אנו מבצעים פעולות אחרות, כגון צריכת מידע חשוב, ביצוע חיפושים עמוקים ומושכלים יותר וצפייה בסרטים/תוכניות.

טבלה המציגה את שעות השימוש הנפוץ במכשירים השונים:

ישנם עוד נתונים רבים בהם ניתן לעשות שימוש ולהוכיח נקודה כלשהי אבל לא באנו לעשות זאת כאן אלא להסביר כי נתונים הם "יצירתיות חשבונאית" לעיתים קרובות ותו לא. מה שכן לא ניתן להתעלם מהמציאות היומית שלנו בה כל אדם מחזיק מכשיר טלפון חכם וגולש באמצעותו ברוב שעות היום.

חשוב לזכור כי שימוש ממושך זה אינו מבטיח ביצוע פעולות בפועל(קניות)אך מעיד על עניין מבחינת הגולש ומכוונות לנקיטת פעולה בהמשך.

בנוסף, אנשים רבים מבצעים חיפוש ראשוני במכשיר הטלפון רק על מנת להחזיק את ההיסטוריה של אותו אתר בטלפון ולחזור אליו במועד מאוחר יותר, כאשר אתם יכולים להתרכז מספר דקות. רבים ממקומות העבודה אינם מאשרים שימוש בטלפון החכם בזמן עבודה שכן הדבר מהווה משאב זמן משמעותי וגוזל זמן ותשומת לב מהעובדים.

למרות כל האמור ולמרות מה שאתם חושבים או שסיפרו לכם, גוגל מעניקה תשומת לב מיוחדת לנושא הגלישה בסלולרי ומבצעת שינוים מהותיים מאד בקידום האתר האורגני, הכל על מנת להתאימו לגלישה במובייל.

כבר היום תוכלו להיווכח בתוצאות חיפוש שונות באותה מילת מפתח בין טלפון חכם לבין מחשב נייד/ח. ייתכן ועד כדי כך שבחיפוש במחשב השולחני האתר שלכם יופיע במקום 2 בעמוד הראשון ואילו במובייל תופיעו בעמוד 2 או בתוצאה רחוקה יותר/שונה מאשר במחשב הנייד/ח.

פערים אלו קיימים מעל שנה ומטים את תוצאות החיפוש באתרים, קרי, בעלי עסקים אשר היו רגילים לקבל פניות/לידים מקידום האתר אורגנית ופתאום חדלו לקבל את אותה כמות טועים לחשוב כי הקידום האורגני שלהם לא עובד ומפנים את האצבע לחברת הקידום שלהם.

ראוי לציין כי לשוני בתוצאות יכולות להיות גם סיבות שאינן קשורות לחברת קידום, לדוגמה: אתר ישן ולא רספונסיבי יציג תוצאות שונות בין המובייל למחשב הנייח כמעט בוודאות, או אתר המותאם למובייל (מעין דור כלאיים טרום כניסת הרספונסיבי) אשר כיום אינו מקובל על גוגל ולא יקודם כפי שהאתר שלך יקודם במחשב נייח/ד.

ישנן עוד סיבות אבל אלו הן סיבות עיקריות לאי התאמה בין תוצאות החיפוש במכשירים השונים.

 

אנו בקורנגה פיתחנו שיטת עבודה ייחודית לקידום אתר אורגני, הפועלת במספר ערוצים שיווקיים ומאפשרת לנו להציג תוצאות זהות בין המכשירים וגם להימנע מדירוג שלילי בגוגל עקב פערים בתוצאות.

לא נוכל להרחיב כאן אך נשמח לשוחח אתכם ולבחון את הנכסים הדיגיטליים שלכם והתאמתם לגוגל.

היה ונמצא כי הנכס אינו תואם לדרישות, נוכל ביעילות ובקלות יחסית לשדרג את כל מערך הדיגיטל של העסק/חברה ולקדם אותם תחת תו האיכות של גוגל בו אנו מוגדרים כמוסמכים רשמיים של גוגל.

בקורנגה חושבים על הערך המוסף ברמה השיווקית, על כמות הכניסות לאתר, שכן זהו המשפך השיווקי המניע גולשים רבים לפעולה והיכולת להמיר אותם לקונים פוטנציאלים מהר ככל הניתן.

למשפט זה משמעות גדולה בחיי עסק ולמעשה יכולה להרים או למוטט אותו, מנוע הצמיחה המרכזי לעסק שאינו תאגיד או חברה גדולה הנו פלטפורמת גוגל והקידום האורגני של הנכסים המקוונים שלכם.

רק באמצעות גוגל (ושאר מנועי החיפוש המובילים, בהתאם לשוק אליו אתם מכוונים, למשל בינג מאוד חזק בארה"ב ובאידו בסין) תוכלו להזניק את האתר לעמוד הראשון, ליהנות מכמות כניסות מרשימה ולהפוך את האתר בית שלכם לזירת מסחר פורחת, בדיוק כמו חנות במציאות.

רוצים לשמוע עוד על קידום אתר אורגני עם קורנגה?

אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח להכיר לכם את הלקוחות המנצחים שלנו עימם תוכלו לתקשר ישירות ולהבין מאיש עסקים כמוך איך בדיוק קורנגה עובדת.

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מה זה GPT ? מאמר מאת קורנגה שיווק דיגיטלי

מה זה GPT ?

תוכן עניינים צ'אט GPT הוא הילד השובב החדש, המתקדם ומחוכם בעולם הטכנולוגיות. כמו בכל תחום, גם בטכנולוגיות מחשוב יש מגמות וטרנדים מגוונים. הפעם עיקר הפוקוס

קרא עוד »
קידום אתרים בגוגל - קורנגה

קידום אתרים בגוגל

תוכן עניינים בניתם אתר בית חדש או שדרגתם אתר קיים? תתחדשו 🙂 כעת, על מנת שגולשים יבחינו בנכס הדיגיטלי שלכם והוא לא יעלם במעמקי הדפים

קרא עוד »
CHAT GPT - מאמר מאת קורנגה קידום אתרים

צ'אט GPT

תוכן עניינים הכוכב הטכנולוגי החדש שעולה בשכונה הגלובלית שלנו, הצ'אט שכולם מדברים עליו בימים אלה: מהללים, מכחישים, ואף ספקנים לגביו, הוא הצאט GPT של חברת

קרא עוד »