החזר ההשקעה הטוב ביותר לבעל עסק הוא קידום אתרים בגוגל !

השיווק הדיגיטלי בגוגל יחזיר לכם את ההשקעה שלכם בו מהר מאוד!

כבעל עסק חשוב לי מאד לשלוט בתקציב השיווק/פרסום העומד לרשותי, כמובן שחריגה אינה באה בחשבון למרות שברוב המקרים המציאות עולה על הדמיון (תכנית העבודה) והתקציב חורג באחוזים מסוימים.

הבעיה כפי שתמיד אמרתי, אינה בחריגה מהתקציב אלא השימוש בחריגה זו ומה התועלת שהיא מביאה עימה.

לרוב בעלי עסקים ששוחחתי איתם אינם יודעים להגיד, גם לא בניחוש מושכל כמה עולה להם הפרסום ושיווק העסק על כל גווניו ורבדיו, בין אם מדובר במודעה בעיתון מקומי/ארצי, ג'ינגל ברדיו, תשדיר חסות או כל אמצעי אחר, כאשר גם ברושורים וכו' נכללים בחישוב ההוצאות של העסק.

לעיתים אף בעל עסק מוציא מעל 100,000 ש"ח בשנה על שיווק כלשהו שאין לו מושג האם הוא מניב או לא, לדוגמא חוזה שחתמת לפני מספר שנים עם דפי זהב לגבי קידום אורגני או קידום ממומן. האם אתה מקבל דוחות מדי חודש? האם אתה כבעל עסק יודע להגיד כמה עלתה לך כל הקלקה/כניסה לאתר, הרי זו מהות העניין בסופו של דבר וגם בתחילתו…

לפני שנים רבות "מכרו" לבעלי עסקים שלטי חוצות בכל פינת רחוב, סיפרו להם על התנועה הרבה העוברת בצומת מדי יום והפליגו במספרים שאין להם אגב כל אחיזה במציאות (אז והיום).

לדוגמא, שלט חוצות בצומת ארלוזורוב בתל אביב, תמיד טרחו לציין שמדי יום 400,000 איש נחשפים לשלט שלך. האם אתה באמת יודע להגיד (או מישהו אחר לצורך העניין) האם עברו בצומת 400,000 איש?

התשובה בהחלט לא, אף אחד לא יכול לדגום כמות כזו או לבסס את הנתון על נתונים סביבתיים כאשר אלו אינם בנמצא.

השלט עלה מאות אלפי שקלים לרבעון וכל מה שנותר ממנו הוא בדרך כלל אפס מענה או מענה מועט של קהל ואילו בעל העסק נשאר עם החשבון המנופח!

מה קורה כיום בעולם השיווק ופרסום לעסקים?

כיום השיווק הדיגיטלי- בדגש עם קידום אתרים במנועי החיפוש (ובראשם גוגל כמובן), שולט בפער בעולם המדיה לקידום עסקים. השיווק ופרסום בגוגל, הוא הפופולרי ויעיל ביותר בעולם הפרסום כיום ועשוי להניב לכם תנועה עצומה לאתר, במידה ותטפלו בנכס הדיגיטלי שלכם, קרי אתר האינטרנט, בצורה טובה ותפעלו בהתאם להנחיותם של מומחים להקמת אתרים וקידומם. 

אז בואו נחזור לעלויות ההקלקה עליהן דיברנו קודם לכן: כיצד אתה כבעל עסק יודע כמה כל ערוץ פרסום עולה לך והאם הוא כדאי ומניב?

לשם כך כל בעל עסק חייב למדוד במדוייק (ככל הניתן) את אפקטיביות הפרסום והחזר ההשקעה (ROI)- בכך יוכל לקבל החלטות נכונות המבוססות על נתונים ולא על מה שרוצים להציג לך..

חשוב לתעד כל שיחה נכנסת לעסק ומה מקור ההגעה של אותו לקוח, פרסום חוצות, מודעה במקומון, קידום ממומן באינטרנט או קידום אורגני. כל אלו ועוד אמצעים רבים ומגוונים חייבים להיות מדידים, לפחות בצד בעל העסק. כך תוכל לחשב בדיקו כמה הניב כל פרסום והאם ההשקעה כדאית או לא.

במחקר מקיף וכולל שנערך במספר מדינות בעולם התברר חד משמעית כי קידום אורגני הנו מנוע הצמיחה החשוב ביותר לעסק, בייחוד בשנותיו הראשונות, בטרם ביסס מוניטין וחוג לקוחות. הקידום האורגני מניב כניסות רבות ללא צורך במיתוג ושיווק ומאפשר לכל עסק לבלוט בתחומו אל מול לקוחות פוטנציאלים.

לדוגמא:

לקוח משלם 2000 ש"ח לקידום אורגני מדי חודש, במהלך חודש ממוצע האתר זוכה ל-8000 כניסות, משמע עלות להקלקה (CPCׂ) הנה 0.25 אג' להקלקה, האם תמצא יחס טוב מזה להשיג תנועה של לקוחות לעסק שלך…כנראה שלא שכן כל מתכונת אחרת תעלה פי כמה מהתקציב הרשום וככל הנראה תניב פחות תוצאות.

לקוח אחר המפרסם מוצרים ישראלים למכירה מעבר לים נדרש לתקציב עצום במידה וירצה לפרסם במדינות יעד, לכן האפשרות האמיתית היחידה העומדת בפניו הינו קידום אתרים אורגני של אתר הבית או קידום ממומן אשר יעלה הרבה יותר מאשר הראשון, חשוב מאד לזכור כי יחס ההקלקה בין מודעה ממומנת לקידום הטבעי/אורגני הנו 1:6. קרי, על כל שישה מקליקים על קידום אורגני ישנה הקלקה על מודעה ממומנת, הסיבות לכך הנם המודעות של הגולשים ליתרון של הקידום האורגני אותו מתעדף גוגל ולכן "סומכים" על גוגל לקבלת תוצאות אמינות ולא כאלו המבוססות על פרסום.

גם באיכות הפניות ישנו הבדל, מחקרים מוכיחים כי פניות אשר מקורן בקידום אורגני איכותיות יותר ב-30% מאשר ממודעות ממומנות. שוב הסיבה לכך היא העיתוי והצורך של הגולש הפוגש את האתר שלנו בקדמת תוצאות החיפוש וגורם להקלקה ישירה לאתר הבית ולא לעמוד נחיתה.

לקבלת אקסל מחושב להשוואת עלויות קמפיינים,

פנו אלינו ונשמח לסייע.

בברכה והצלחה,

איציק גולדנברג

איציק גולדנברג

מנכ"ל ובעלים בחברת קורנגה בע"מ

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: