מומחה קידום אתרים – מה תפקידו ואיך לבחור את זה שיתאים לכם?

איך לבחור מומחה קידום אתרים אורגני ? - קורנגה בע"מ

תוכן עניינים

מומחה קידום אתרים (בלועזית: SEO expert) הוא איש מקצוע אשר תפקידו הוא לנתח את אתר האינטרנט שלכם ושאר נכסים דיגיטליים (עמודים עסקיים ברשתות חברתיות שונות, עמודי נחיתה שונים, כתבות אורח ממומנות וכו') ולחבר אותם עם הידע שרכש (לימודים עצמאיים בקורסים מקוונים שונים, לימודים במוסדות מוכרים ללימודי מקצועות השיווק דיגיטלי וכדומה) בנוגע למה שגוגל ויתר מנועי חיפוש מובילים, מעוניינים לראות לגבי עסק/מותג המפרסם את נכסיו המקוונים במרחב האינטרנטי. כלומר, מומחה הקידום אמור להכיר את ה "Signals" (אותות איכות) שהאלגוריתם של גוגל ודומיו מזהים ככאלה המעידים על איכות האתר של העסק (יש מאות רבים מהם) ויתגמל אותם בדירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש בהתאם ולהקפיד על כך שהנכסים הדיגיטליים שלכם יעמדו בכמה שיותר מהם. מומחה קידום אתרים, יידע לזהות פערים באיכות התוכן ובצדדים הטכניים של אתרכם למול המתחרים ועל בסיס הידע שלו, אמור לדעת כיצד לשפר את המאמרים ושאר הטקסטים אצלכם באתר, כמו גם את הפרמטרים המבניים וטכנולוגיים (עבור יצירת היררכיה הגיונית ומובנת ועבור מתן חווית גלישה מיטבית לגולש באתרכם) וייצור עבור אתרכם, חיבור לאתרים חיצוניים (רלוונטיים לתחום עיסוקכם) ולדפיכם העסקיים ברשתות החברתיות (פייסבוק, לינקדאין, יוטיוב וכדומה). 

מומחה SEO - קורנגה קידום אורגני משנת 2002

קידום אתרים במנועי החיפוש (Search Engine Optimization או בקיצור: SEO בעגה המקצועית בחו"ל) נעשה בשנים האחרונות לזירה מאוד(!) תחרותית ומורכבת, שכן האלגוריתם של גוגל התפתח מאוד עם השנים והחמיר יותר ויותר את דרישותיו מאתרי אינטרנט המעוניינים להופיע בפסגת תוצאות החיפוש על מילות/ביטויי מפתח תחרותיים (הרבה חיפושים ברשת). תוסיפו לעובדות שציינו גם את ריבוי חברות קידום האתרים ומקדמי האתרים העצמאיים שעובדים כיום בארץ וסביר להניח שכבר מקדמים לפחות חלק מהמתחרים שלכם בתחום בו את פועלים ותקבלו מציאות שיווקית מאוד לא פשוטה לנוכח מרחב אינטרנטי שהולך ונעשה צפוף יותר.

אז עכשיו ולאור כל מה שאמרנו, אתם וודאי שואלים את עצמכם: איך בתוך כל המורכבות הזו, אפשר להיות רגועים שאתם בוחרים מומחה קידום אתרים מקצוען "עם תעודות" שיידע לנווט אתכם בים התחרות?

נעשה את המקסימום כדי לתת לכם את התשובות הברורות ביותר ולהציג לכם את הסיבות בגינן כדאי לכם לשכור את שירותיה של חברת קורנגה.

המשיכו איתנו במאמר ונעשה לכם מעט סדר בעניין>>

 מספר דגשים חשובים לבחירת מומחה לקידום אתרים 👁️‍🗨️

בדקו את הניסיון של כל מי שמתיימר להיות מומחה בתחום הקידום אתרים (בדומה לכל שירות אחר שרוכשים בחיים) וצפו בחוות דעת

מי מאיתנו יבחר במודע, להפקיד את שיווקו של העסק שלו בידיים לא מנוסות (אלא אם השיקול המרכזי שמשחק אצלכם הוא תקציב מוגבל במיוחד)? כך גם כמובן במקרה של קידום אתר עסק, לא נרצה שמישהו ללא ניסיון/בעל ניסיון מועט, "יתגלח" על הנכסים הדיגיטליים שלנו ולא יוציא את המקסימום הגלום באתרכם ובתהליך קידום אורגני הנעשה בצורה מקצועית. קידום מוצלח בגוגל והגעה למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש (טופ 5), תייצר עבורכם בהכרח כניסות איכותיות לאתר, קרי של לקוחות פוטנציאליים שחיפשו אחר מילת/ביטוי מפתח שקשורים לשירות/מוצר שאתם מציעים ומצא את אתרכם כרלוונטי ביותר עבורם ועל כן הוא כבר "חצי מבושל" לביצוע עסקה.

אז איך תדעו אם מקדם האתרים שלפניכם הוא אכן "מומחה" מנוסה כפי שהוא מציג עצמו?

ראשית, נהוג כי מומחי קידום אתרים מציגים במקום כלשהו באתר את תיק העבודות שלהם ובאמצעותו תוכלו לפנות ללקוחות קיימים/לקוחות עבר של מומחה הקידום ולקבל אינדיקציה די אובייקטיבית לניסיונם עם אותו גורם מקצועי. שנית, ישנם מקומות רבים ברחבי הרשת, בהם תוכלו למצוא מידע וחוות דעת על מקדם כזה או אחר (במידה ומדובר בחרת קידום אתרים רצינית ולא במקדם אתרים פרילנסר שטרם צבר לעצמו מוניטין בתחום). חפשו את שם החברת קידום אתרים במנוע החיפוש ובדקו את הביקורות עליה ב-  "Google Business" (חלונית כרטיס העסק הנפתחת מצד שמאל של המסך בתוצאות גוגל) , באינדקסים מקצועיים כמו: easy ובעמודי הסושיאל של אותם מומחי קידום אתרים, למשל עמוד העסק בפייסבוק.

מחירו של מומחה קידום אתרים

רוב הסיכויים, שמכל מקדם אתר שתפנו אליו, תקבלו הצעת מחיר ייחודית לו. כלומר, גם אם תפנו ל-5 מקדמי אתרים שונים, כנראה ששום תמחור לא יהיה דומה למשנהו ואפילו יהיו פערים משמעותיים.

שימו לב, אל תרגישו מחויבים ללכת על ההצעה הראשונה שתקבלו עבור שירותי קידום אתרים, השוו בין מספר מומחים שנראים לכם, אבל אם חשוב לכם מאוד להימנע מקבלתו של איש מקצוע לא מספיק מנוסה ומחויב לתהליך מולכם, הישמרו מפני "מומחה" המציע לכם הצעת מחיר מהירה מבלי לעבור איתכם יחד, במסודר על האתר ולעשות מולכם תיאום ציפיות לתהליך ה-SEO. לא משנה כמה ההצעה קורצת לכם מפני שהיא נמוכה יחסית (למשל 1000 ש"ח לכל חודש עבודה), גורם המתיימר להיות מומחה לקידום אתרים, לא ייתן לכם תמחור מבלי שעבר איתכם על כל הפרטים ובחן את הנכסים הדיגיטליים שלכם, שכן הוא יתקשה מאוד מאוד להעריך את מידת ההשקעה שהוא נדרש אליה עבור קידומכם בגוגל (מספר השעות החודשיות וכו'), ללא בחינה של מספר פרמטרים עיקריים: 

תחום עיסוקו של הלקוח

להביא אתר לפסגת תוצאות החיפוש של גוגל עבור ביטויי מפתח תחרותיים מאוד (למשל אלה הנוגעים לתחומים סופר תחרותיים כמו: עריכת דין, ביגוד והנעלה ואדריכלות), תהיה משימה הרבה יותר מורכבת עבור מומחה הקידום, מאשר במקרה של תחומיים נישתיים ופחות תחרותיים. במילים אחרות, מומחה SEO, יצטרך להשקיע בכם הרבה יותר פעילות מעשית (רכישת מאמרי אורח מאתרים חיצוניים, פעילות סושיאל ושאר שיטות קידומיות שעולות כסף) וזמן עבודה, כדי להביא לכם הישגים מבחינת דירוג גבוה על מגוון מילות מפתח ומבחינת הזרמת תנועת גולשים איכותית ומוגדלת לאתר.

  • איכות האתר מבחינת מבנה אתר וטכנולוגיית ממשק ניהול התוכן למשל האם האתר נבנה באמצעות ממשק קוד פתוח נוחה לקידום, כמו וורדפרס בגרסה עדכנית או על בסיס מערכת קוד סגורה פחות ידידותית לתהליך הקידום). לדוגמה אתר מודרני שנבנה לאחרונה על בסיס ממשק הוורדפרס בשילוב עם Page builder איכותי כמו "אלמנטור", יהיה קל יותר לקידום, מאשר אתר WIX מיושן.
  • איכות וכמות התוכן באתר אם האתר שלכם "עני במאמרים" ודל בטקסטים המתארים את הקטגוריות הראשיות, יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי לקדם אותו גבוה בתוצאות גוגל. מסיבה זו, אם אין לכם מספיק כמות ואיכות מבחינת התוכן באתר, מומחה הקידום אתרים, יצטרך לייצר/לעבות עבורכם את הטקסטים. כנ"ל לגבי תוכן ויזואלי באתר. אם האתר שלכם "חסכוני" בתמונות וקטעי וידאו, הוא יתקשה להתקדם בגוגל ולכן יצטרך להיות כאן מענה מצד המקדם.
  • בחרו במומחה SEO או חברת קידום אתרים שנגישים ללקוחותיהם– נכון, אנחנו לא מצפים שתפנו למומחה הקידום שלכם ב-23:00 בלילה והוא יענה לכם (גם אנחנו בקורנגה לא עובדים בשעות כאלו), אך בזמן העבודה של מרבית המשק, עד שעות הערב, ראוי כי תקבלו שירות אדיב, סבלני ולא מתנשא מצד מי ששכרתם את שירותיו לקידום אתרכם. אנו בקורנגה מאמינים כי לכל לקוח- קטן כגדול, מגיע לקבל שירות "בגובה העיניים", עם הסבר מסוים אודות תהליך הקידום בתחילת הדרך ועם קבלת דוחות חודשיים מפורטים וברורים, המפרטים לכם במידת מה על הפעילות שנעשתה עבורכם החודש (וכל חודש בחודשו במסגרת תקופת הקידום שהוגדרה בחוזה ההתקשרות בין המקדם לבינכם) ומציגה לכם נתונים המעידים על עקומת שיפור בדירוג האתר בגוגל ובכמות הגולשים האורגניים המגיעים לנכסכם המקוון, בזכות תהליך הקידום.

הנה מספר דברים שחשוב שיופיעו בדוחות החודשיים של מומחה הקידום שלכם:

  1. תוכן (Onsite SEO)- האם המקדם השקיע בכם והוסיף לכם טקסטים חדשים לאתר, עפ"י שיקולו המקצועי. שימו לב, כתיבת תוכן ע"י מומחה הקידום, היא לא בגדר חובה ותלויה בחוזה שסגרתם מולו ובמקרים מסוימים לא תקבלו ממנו תוכן בכל תהליך הקידום האורגני (יש מקרים שאפילו רצוי שהמלל לא יגיע ממנו, למשל במקרה של אתרים עם התמחות מקצועית נישתית מאוד). אולם קחו בחשבון, שאם האתר שלכם דליל מבחינת תוכן והמקדם ששכרתם אינו שם דגש בכלל או ששם דגש מינורי על הפרמטר הכה חשוב הזה (לחוויית הגלישה של המשתמשים באתר, כמו גם ל"זחלנים" של מנוע החיפוש), אזי שהעבודה שהוא עושה בשבילכם, אינה בכיוון וכדאי שתבצעו "recall" על "מומחה" הקידום הזה
  2. קישורים ("Offsite SEO)- האם קיבלתם קישורים חדשים מאתרים חיצוניים המפנים לאתרכם? אם כן כמה מהם ובאיזה איכות? קישורים המגיעים מאינדקסים כלליים, הם הרבה פחות איכותיים (עד מזיקים לקידום) מכאלה המגיעים מגוף "מאמר אורח" איכותי אשר מוטמע באתר אמין ורלוונטי לתחום עיסוקכם.
  3. ביצוע אופטימיזציה טכנית באתר(Onsite SEO)- זהו תהליך מתמשך והכרחי לקידום יעיל, בנוסף לתוכן טוב וקישורי איכות. רובד זה של הקידום, כולל סידור האתר לפי מבנה ברור והגיוני של היררכייה (קטגוריות ראשיות לדוגמה, יוצבו בתפריט הסרגל העליון – תפריט ה-header ויקבלו יותר קישורים- פנימיים וחיצוניים, מאשר עמודים פנימיים ופחות חשובים מבחינה קידומית), מיטוב מהירות טעינת האתר, עדכון גרסת מערכת ניהול תוכן (CMS בעל קוד פתוח כמו וורדפרס), גרסת קוד האבטחה (PHP) והתוספים ("plugins") הנלווים לאתר ועוד. 

הימנעו משירותיו של מומחה קידום אורגני המתחייב לתוצאות מדהימות בזמן קצר‼️

איש מקצוע מנוסה וטוב מהתחום, לא יבטיח לכם להופיע על מילת מפתח כזו או אחרת במקום הראשון בתוצאות גוגל- לא תוך 3 חודשים ולא תוך שנה!

כנ"ל גם לגבי כל דירוג אחר בפסגת תוצאות מנוע החיפוש, שכן קידום אורגני, SEO, מושפע מהמון פרמטרים או "סיגנלים" (מאות רבים) שהאלגוריתם של גוגל ודומיו (שלא בהכרח את כולם אנחנו מכירים), מחפש כמדדי איכות של האתר שעל פיהם הוא מדרג את האתר, אך אלו משתנים מעט אחת לכמה חודשים ובנוסף מיקומכם מושפעים גם ממה המתחרים שלכם מיישמים בקידום האורגני שלהם, קרי יכול להיות שהמקדם שלכם יבצע את עבודתו בצורה לא רעה, אך מומחה הקידום של העסק המתחרה בכם, יעשה זאת בצורה מעולה והם יעקפו אתכם בדירוגים על ביטויי מפתח מסוימים. בתחום ה-SEO, הצהרות בומבסטיות לפני תחילת תהליך, מעידות על חוסר מקצועיות משווע או לחליפין, על חוסר יושרה.

מומחה קידום אתרים אורגני - קורנגה

אז למה לך לבחור במומחי קידום אתרים של קורנגה עבור האתר שלך? 🤩

  • למעלה מ-20 שנות ניסיון בזירת ה-SEO, מציבים אותנו כאחת מהחברות הוותיקות בישראל לתחום זה ומקנים לנו יתרון תחרותי מול המון(!) מקדמי אתרים עצמאיים וחברות שיווק שקיימים בישראל כיום ואינם מחזיקים בידע המעשי שלנו.
  • ניסיון מול מאות רבים של לקוחות מרוצים מכל תחומי העיסוק, מבטיחים לך שנדע לקדם את העסק שלך בכל זירת תחרות בגוגל, בלי להירתע משום תחום רווי במתחרים שגם הם בתוך תהליך קידום.
  • מומחי קידום אתרים בחברת קורנגה, הם באמת מומחים! אצלנו לא תקבלו מקדם אתרים מתחיל (ג'וניור) שיתגלח על תחום הקידום אורגני על חשבון אתר העסק שלכם, מפני שאנחנו מעסיקים אך ורק מנהלי תיק לקוח SEO בעלי ניסיון של מינימום שנתיים בתחום! מומחי הקידום שלנו ידאגו לספק לכם תוצאות משמעותיות, תוך שהם משקפים זאת בדוחות החודשיים שישלחו לכם מדי חודש בחודשו (על בסיס תוכנות מוכרות ואמינות). תוצאות אלו עתידות להניב לעסק שלך תזרים הכנסה חדש ומשמעותי.
  • יושרה ושקיפות חרוטות על דגלה המקצועי של קורנגה מיום הקמתה אם אנחנו לא בטוחים שנוכל לספק לכם תוצאות משמעותיות בתהליך קידום אורגני, נדאג להבהיר לכם את זה עוד בשיחת/פגישת ההיכרות (במהלכה אנו תמיד מבצעים תיאום ציפיות עם איש הקשר של העסק) ונוותר בנימוס על הפרויקט שלכם. לדוגמה, אם מגיע אלינו לקוח פוטנציאלי שמצפה לכבוש את פסגת דירוגי גוגל על ביטויי מפתח תחרותיים, תוך חצי שנה מתחילת תהליך קידום האתר ולא מוכן להשקיע תקציב שיווק הולם ליעד הקידומי (למשל לצורך רכישת כתבות ומאמרי אורח), אזי שהתהליך לא יכול להצליח כפי שהוא מצפה ולכן אנחנו לא נוכל להיכנס להרפתקה כזו ולפגוע בשמנו הטוב .

מעוניינים לשמוע עוד יותר על תהליך הקידום איתנו? מעוניינים לשכור את שירותיהם של מומחי קידום האתרים שלנו?

צרו קשר בטלפון או שלחו לנו הודעת WhatsApp 💜

אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה SEO, קידום אתרים בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום אתרים בגוגל - קורנגה

קידום אתרים בגוגל

תוכן עניינים בניתם אתר בית חדש או שדרגתם אתר קיים? תתחדשו 🙂 כעת, על מנת שגולשים יבחינו בנכס הדיגיטלי שלכם והוא לא יעלם במעמקי הדפים

קרא עוד »
הסרת אזכורים שליליים - קורנגה בע"מ

הסרת אזכורים שליליים

תוכן עניינים "הסרת אזכורים שליליים" באינטרנט, הינה חלק מתהליך שלם הנקרא "ניהול מוניטין ברשת" ומדבר על דחיקת האזכורים השליליים על אותו אדם/ חברה / מותג

קרא עוד »